Több mint 500 milliárd jüant költött a lakosság a holdújévi ünnep alatt Kínában
Rekordot döntött, bár az előző évhez képest lassuló növekedést mutatott a kínai lakosság holdújévi ünnepek alatti költekezése – derül ki a hivatalos statisztikákból.
A bolti és éttermi eladások 539 milliárd jüant (1 jüan=35 forint) tettek ki Kína-szerte az egyhetes munkaszünettel járó holdújévi ünneplés ideje, a február 9-ét követő hét alatt – olvasható ki a kereskedelmi minisztérium statisztikáiból. Ez az előző évhez képest ugyan erős, 14,7 százalékos bővülés, elmarad ugyanakkor a korábbi év 16,4 százalékos növekedési üteméhez képest.
A holdújévhez kapcsolódó ünnepségsorozat tradicionálisan a legnagyobb költekezés időszaka a kelet-ázsiai országban, százmilliók számára az egyetlen olyan alkalom az évben, amikor családtagjaikat, szüleiket, gyerekeiket viszontláthatják. A boltok már hetekkel az ünnep kezdete előtt tele vannak, a nagyvárosok éttermei teljesen megtelnek, foglalással is nehéz helyet szerezni.
A mérséklődő növekedés oka elsősorban nem a kínai gazdaság növekedésének lassulásában keresendő – adnak magyarázatot a jelenségre a szakemberek. Nem is az egyszerű emberek szintjén jelentkezett, sokkal inkább a Hszi Csin-ping leendő elnök által a tavaly ősszel meghirdetett takarékossági kampánynak és korrupcióellenes harcnak tudható be. Ezt az is jól mutatja, hogy míg a ruhára, ételre, italra költés stabil, 6, 9 és 11 százalékos növekedést mutat, a felsőkategóriás hotelfoglalások 15-20 százalékkal estek vissza, hasonlóképpen a hivatalos vacsorák, fogadások száma is jelentős mértékben lecsökkent.
Az egyhetes ünnep Valentin-nappal való ütközésének is betudhatóan az ékszereladások 38 százalékkal növekedtek a holdújév hetében. Hasonló okokból a mozik forgalma is rekordot döntött: a 2012-es 414 millió jüan után az idén már 755 millió jüan bevételt könyvelhettek el február 9-15. között. Külföldre négymillió kínai utazott, ez 14 százalékos növekedés 2012 hasonló időszakához képest, a legkedveltebb célpont Thaiföld, Dél-Korea és Vietnam volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >