Több mint 280 százalékkal nőtt az amerikai szójabab exportja az EU-ba
Mintegy 280 százalékkal nőtt az importált amerikai szójabab mennyisége az Európai Unióban júliusban a tavaly júliusihoz képest – közölte az Európai Bizottság.
A brüsszeli testület tájékoztatása szerint az amerikai szójabab részesedése a júliusi 360 ezer tonnával 37 százalékra nőtt az uniós importban, szemben az egy évvel korábbi 9 százalékkal.
Az amerikai szójaliszt behozatala ugyancsak emelkedőben van, júliusban 185 ezer tonna volt, ami az egy évvel ezelőttihez képest 3337 százalékos növekedés. Ez a teljes uniós szójaliszt-import 13 százaléka, a tavalyi 0,3 százalékkal szemben.
A bizottságot vezető Jean-Claude Juncker a Donald Trump amerikai elnökkel való július 25-i tárgyalásán ígéretet tett rá, hogy növelni fogják az amerikai szójabab európai behozatalát.
„Alighogy kifejeztük szándékunkat, hogy több szójababot importálunk az Egyesült Államokból, az szinte máris valóra vált” – közölte Phil Hogan uniós mezőgazdasági biztos.
„Ez az európai és az amerikai polgárok számára egyaránt előnyös helyzet” – emelte ki Juncker.
A washingtoni találkozót követően az EU kéthavi jelentéstételi mechanizmust vezetett be az amerikai-európai szójabab-kereskedelem alakulásával kapcsolatban.
A Juncker-Trump találkozót széles körben sikerként könyvelték el az EU szempontjából, szakértők szerint a bizottság elnökének anélkül sikerült meggyőznie Trumpot – legalábbis egyelőre – az autóipari védővámok elvetéséről, hogy feladott volna bármit a korábban lefektetett uniós alapelvekből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >