Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1 milliárd eurót fordított beruházásokra Olaszországban, főként új üzletek, logisztikai központok és üzletfelújítások formájában – derül ki a The European House–Ambrosetti (TEHA) friss jelentéséből. Ez 35,7%-os növekedést jelent az előző ötéves időszakhoz képest.
A beruházások eredményeként a diszkontlánc az elmúlt tíz évben havonta átlagosan 1,9 új üzletet nyitott, szemben az ágazatban tapasztalt általános visszaeséssel, amely több mint 2000 bolt bezárását eredményezte.
A kereskedő 2023-ban 7,2 milliárd eurós bevételt ért el, amely az elmúlt tíz évben átlagos 8,7%-os átlagos éves növekedési ütemet jelez jóval meghaladva az ágazat 2,4%-os átlagát. A Lidl olaszországi GDP-hez való hozzájárulása 7,6 milliárd euróra rúgott, ami a bruttó hazai termék 0,4%-át tette ki – írja az ESM.
A Lidl közel 100 000 munkahelyet támogatott közvetlen és közvetett módon, és minden egyes közvetlen állás további mintegy négyet generált. Emellett a cég 6,6 milliárd euró értékben vásárolt olasz árukat és szolgáltatásokat, főként az agrár-élelmiszeripari szektorból. Az export is erősödött: 2,5 milliárd euró értékű kivitel köthető a Lidl-hez, különösen az élelmiszer-ágazatban, ahol az összes olasz export 4,8%-át, a zöldség-gyümölcs exportnak pedig 10,4%-át adta.
A lánc ma már mintegy 780 üzletet üzemeltet Olaszországban és mintegy 23 000 főnek ad közvetlenül munkát.
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >