Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1 milliárd eurót fordított beruházásokra Olaszországban, főként új üzletek, logisztikai központok és üzletfelújítások formájában – derül ki a The European House–Ambrosetti (TEHA) friss jelentéséből. Ez 35,7%-os növekedést jelent az előző ötéves időszakhoz képest.
A beruházások eredményeként a diszkontlánc az elmúlt tíz évben havonta átlagosan 1,9 új üzletet nyitott, szemben az ágazatban tapasztalt általános visszaeséssel, amely több mint 2000 bolt bezárását eredményezte.
A kereskedő 2023-ban 7,2 milliárd eurós bevételt ért el, amely az elmúlt tíz évben átlagos 8,7%-os átlagos éves növekedési ütemet jelez jóval meghaladva az ágazat 2,4%-os átlagát. A Lidl olaszországi GDP-hez való hozzájárulása 7,6 milliárd euróra rúgott, ami a bruttó hazai termék 0,4%-át tette ki – írja az ESM.
A Lidl közel 100 000 munkahelyet támogatott közvetlen és közvetett módon, és minden egyes közvetlen állás további mintegy négyet generált. Emellett a cég 6,6 milliárd euró értékben vásárolt olasz árukat és szolgáltatásokat, főként az agrár-élelmiszeripari szektorból. Az export is erősödött: 2,5 milliárd euró értékű kivitel köthető a Lidl-hez, különösen az élelmiszer-ágazatban, ahol az összes olasz export 4,8%-át, a zöldség-gyümölcs exportnak pedig 10,4%-át adta.
A lánc ma már mintegy 780 üzletet üzemeltet Olaszországban és mintegy 23 000 főnek ad közvetlenül munkát.
Kapcsolódó cikkeink
Észak-Európában erősít a Salling Group
Az, hogy a Salling Group több mint 300 Rimi üzletet…
Tovább olvasom >Élelmiszer-kereskedelem 2025 elején: nőtt az uniós import, csökkent a kereskedelmi többlet
2025 januárjában az Európai Unió agrár-élelmiszeripari kereskedelme vegyes képet mutatott:…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: közel negyedével csökkent az érintett drogériai termékek ára
Közel negyedével csökkent az érintett drogériai termékek ára – közölte…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség javaslatot készít az árréscsökkentés kivezetésére
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >