Több mint 20 százalékkal nőtt az IKEA Magyarország forgalma
Az IKEA Magyarország forgalma 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a vállalat 2018. szeptember 1-től 2019. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évében az előző évihez képest – ismertették a lakberendezési lánc regionális vezetői a vállalat csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Az IKEA három magyarországi áruházába több mint 6,7 millió látogató érkezett ugyanebben az időszakban, közülük 3,5 millióan vásároltak is.
Jelentősen megnőtt az internetes értékesítés iránti igény, ezért kiemelt figyelmet fordítanak az online vásárlás megkönnyítésére. Január végén elindul az IKEA Magyarország új weboldala, megújult keresőfunkciókkal és tartalmakkal.
Federica Barberis, a vállalat regionális értékesítési vezetője közölte, hogy ebben az évben külső cégek által üzemeltetett átvételi pontok nyílnak Debrecenben, Kecskeméten, Pécsen és Veszprémben. Így a vásárlók megválaszthatják, hol és mikor szeretnék átvenni a megrendeléseiket.
Tervezik az Örs vezér téri áruháznál önkiszolgáló csomagátvételi pont létrehozását az év végéig, a vásárlók akár nagyobb méretű termékeket is kérhetnek majd ide.
Bővül a házhozszállítási, az összeszerelési és a beszerelési szolgáltatások köre is.
Az áruházak ugyanakkor még mindig kiemelkedő szerepet töltenek be az értékesítésben, fejlesztésükre tavaly több mint 1,7 milliárd forintot fordítottak.
A svéd lakberendezési vállalat célja, hogy 2030-ra teljes mértékben megvalósítsa a körkörös gazdaságot. Ezért minden új termékét úgy tervezi már a kezdetektől, hogy azok újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők, újrahasznosíthatók legyenek.
Vladimír Víąek, az IKEA regionális fenntarthatósági vezetője közölte, hogy Csehországban és Szlovákiában már elindították, Magyarországon pedig tavasszal indítják azt szolgáltatást, amelynek keretén belül a vásárlóktól visszavásárolják azokat az IKEA bútorokat, amelyekre már nincs szükségük. Ezeket a bútorokat a visszavásárlási áron értékesítik újra a leértékelt árú termékek részlegében.
Mounia El Hilali, a társaság regionális kereskedelmi vezetője kiemelkedőnek értékelte az IKEA Magyarország üzleti eredményeit.
A vállalat terveiről szólva elmondta, az IKEA arra törekszik, hogy minél több ember számára elérhetőbbé, megfizethetőbbé és a bolygó szempontjából fenntarthatóbbá váljon. Ennek érdekében bővítik jelenlétüket, szolgáltatásaikat és fejlesztik digitális platformjaikat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >Komoly kritikát kapott az adventi kalendárium
A termekkritikus nevű vlogger legújabb TikTok-videójában alapos kritikával illette az…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >