Több mint 1900 tonna használt sütőolajat gyűjtött össze a Mol
A Mol az elmúlt kilenc évben több mint 1900 tonna használt sütőolajat gyűjtött össze, amelyből bioüzemanyagot gyártanak – tájékoztatott a vállalat hétfőn.
A biodízel nemzetközi napja alkalmából kiadott közlemény szerint Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel. A használt sütőolaj kezelése azonban csak az üzemi konyháknál, éttermeknél megoldott, ahol szervezetten folyik a hulladék elszállítása és feldolgozása.
A háztartásokban használt sütőolaj a lefolyókba vagy a szemétbe kerül, ami nagyon káros, a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a hulladéklerakókban pedig nehezen lebomló anyagként jelenik – hívta fel a figyelmet a Mol.
Még veszélyesebb, ha a sütőolaj az élővizekbe jut, mert a tavakban, folyókban a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. Egy csepp használt étolaj akár ezer liter élővizet is elszennyezhet.
A háztartásokban használt sütőolaj környezetbarát tárolására teremtett megoldást a Mol, amikor országszerte mintegy 350 töltőállomásán helyezett ki gyűjtőtartályokat, így a lakosság egyszerűen, gyorsan, környezetbarát módon szabadulhat meg a használt étolajtól.
A használt sütőolaj-gyűjtő program 2011-ben indult, azóta több mint 1900 tonna sütőolaj gyűlt össze. A legaktívabb régió Pest megye 775 tonnával, a második Győr-Moson-Sopron 116 tonnával, a harmadik pedig Veszprém megye, 86 tonnányi összegyűlt használt sütőolajjal.
A kijelölt Mol töltőállomásokon leadott használt olajat a Biofilter Kft. gyűjti össze és tisztítás után eljuttatja a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. Az újrahasznosított, környezetbarát terméket a Mol százhalombattai finomítójában használják fel biokomponensként a gázolaj gyártásához – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
10 éves a MOL Fresh Corner: minőségi gasztronómia az utazók szolgálatában
A MOL Fresh Corner idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. A…
Tovább olvasom >Az MBH Bank és a MOL stratégiai együttműködésre lépett az ATM-hálózat bővítése érdekében
Bár a digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik, a lakosság fizetési…
Tovább olvasom >Mol: egyre nyitottabb a magyar lakosság a körforgásos gazdaságot erősítő megoldásokra
Egyre nyitottabb a magyar lakosság a körforgásos gazdaságot erősítő megoldásokra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >