Több mint 100 millió forint értékű adománnyal támogatja a Lidl a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Inézetet
Hazánk piacvezető kiskereskedelmi áruházlánca meghosszabbította öt éve tartó támogatói együttműködését a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvánnyal. Az újabb megállapodás értelmében a következő egy év során több mint 100 millió forint értékben segíti majd friss, tápanyagokban gazdag élelmiszer-adománnyal a Heim Pál Gyermekgyógyászati Intézetben fekvő gyermekek változatos, magas minőségű étkeztetését és ezáltal gyorsabb felépülését. A vállalat az elmúlt egy évben 62 tonna élelmiszerrel támogatta a kórházat, melynek harmadát a friss zöldségek és gyümölcsök, valamint a friss húsok tették ki. Az összesítettx adatok alapján pedig öt év alatt több mint 240 tonna élelmiszerrel támogatta a kórházat.
A Lidl Magyarország immár öt éve támogatja a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetet annak alapítványán keresztül, a szerződést pedig most újabb egy évvel meghosszabbították a felek és az eddigi támogatás összegét is megemelték havi bruttó 8,5 millió forintra. Így a kiskereskedelmi áruházlánc 2025. május 31-ig több mint 100 millió forint értékű élelmiszer-adományt biztosít az egészségügyi intézménynek.
„Vállalatunk számára a társadalmi felelősségvállalás kiemelten fontos terület, különös tekintettel igaz ez a Heim Pál Gyermekkórházat célzó támogatói együttműködésünkre. Az adományozási programunk révén a gyógyulófélben lévő gyermekeknek szeretnénk friss és egészséges, tápanyagokban gazdag élelmiszereket biztosítani, mert ez is kulcsfontosságú a felépülésükhöz”
– nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, aki a támogatás elmúlt egy éves adataira is külön kitért:
„Összességében mintegy 62 tonna élelmiszerrel támogattuk a kórházat, amelynek harmadát a friss zöldségek és gyümölcsök, valamint a friss húsok tették ki, de a különféle felvágottakból és sajtokból is jelentős mennyiséget biztosítottunk. Ezen túlmenően 18 ezer darab joghurtot, 8 ezer bébiételt, illetve több, mint 5600 liter gyümölcslevet juttattunk el az intézmény számára.”
Legyen szó bébiételekről, friss zöldség-gyümölcsről, felvágottakról, sajtokról, joghurtról, tésztáról, rizsről, konzervekről vagy éppen üdítőkről, az élelmiszerigényt a gyermekkórház írja össze. A kiskereskedelmi áruházlánc összesített adatai szerint a partnerség 2019-es kezdete óta mintegy több mint 240 tonna élelmiszerrel segített. Az adatokat kicsit részletesebben áttekintve; a vállalat 41 tonna friss zöldség-gyümölccsel, 42 tonna friss hússal, 30 tonna felvágottal és sajttal, 42 tonna tésztával és rizzsel, valamint több, mint 88 tonna egyéb alapvető élelmiszerrel, és 43 ezer liter gyümölcslével, üdítővel támogatta az egészségügyi intézményt.
„A kórházi étkezések megítélésének javítása nem könnyű feladat, különösen úgy, hogy mind a szülők, mind pedig a gyerekek az otthoni ételekkel vetik azt össze. Ezzel az együttműködéssel mi az otthoni ízeket is visszahozzuk, a kórházban töltött idő alatt biztosítani tudjuk az egészséges élelmiszerek fogyasztását, következményként pedig a gyerekek javuló egészsége és táplálkozása közötti egyértelmű és világos kapcsolatot teremtjük meg”
– emelte ki köszönetében Palócz Norbert, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet gazdasági igazgatója. Hozzátette továbbá, hogy a Lidl által biztosított termékek minőségében és mennyiségében is naponta járulnak hozzá a táplálkozással összefüggő betegségek kockázatának csökkentéséhez. Az együttműködés nélkül megterhelő lenne egy ekkora intézménynek naponta 39-féle ételt készítenie, valamint biztosítania az ételallergiás gyermekek, szüleik és kollegáink étkeztetését is.
„Hálásan köszönjük a Lidl-nek, hogy immár hatodik éve támogatja munkánkat, hogy közvetve részt vesz a betegellátásban, fontosnak tartja az egészséges gyermekkort, jó példával szolgál a gyermekek táplálkozásának élvezetesebbé és egészségesebbé tételéhez”
– köszönte meg a gyermekkórház nevében az igazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >