Piacvezető pozícióra tör a Poli-Farbe
10,196 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a Poli-Farbe Vegyipari Kft. a tavalyi üzleti évben. Az utolsó nagy, hazai tulajdonban lévő festékgyár 2010 óta csaknem megduplázta árbevételét, és piacvezető pozícióra tör. A barkácsáruházak kivonulásának nyertesei a festékpiacon a szakkereskedések lettek. Soha még nem voltak ennyire keresettek a diszperziós festékek Magyarországon. A DOW és a Poli-Farbe együttműködésének köszönhetően már a hazai piacon is elérhető az a falfesték, amely megköti a formaldehid molekulákat a zárt térben.
A fotón balról jobbra: Nicolas Spillmann (Dow), Szabó Antal (Poli-Farbe)
2017-től szeretné megduplázni termelőkapacitását a Poli-Farbe Vegyipari Kft., amely uniós forrásokat is bevonva egy 1,2 milliárd forintos beruházásra készül bócsai telephelyén. Az új technológia napi 8 órában éves szinten 40.000 tonna fehér festék előállítására lesz képes. A Poli-Farbe a termelőkapacitásának bővítésével egyértelműen piacvezető pozícióra tör a mintegy 30 milliárd forintra becsült dekorfesték piacon. A szektor forgalmát három nagyvállalat adja, a Poli-Farbe az egyetlen, amely magyar tulajdonban van. Míg a legfőbb konkurensek többsége évekkel ezelőtt beszüntette a termelést Magyarországon, és csak a külföldi receptúrákat értékesíti a hazai vásárlóknak, addig a Poli-Farbe folyamatosan bővíti termékportfólióját magyar vegyipari szakemberek segítségével, illetve a saját laboratóriumának és a gyártógépeinek fejlesztésével.
A Bács-Kiskun megyei vállalat jelenleg 233 embernek ad munkát, 2015-ös nettó árbevétele 10,196 milliárd forint volt, szemben a korábbi évi 9,2 milliárddal. Az üzemi eredmény 874,8 millió forint volt. A Poli-Farbe 42.700 tonna terméket gyártott a magyar, a román és a szlovák piacra a tavalyi üzleti évben.
„Az elmúlt hat évben a Poli-Farbe csaknem megduplázta forgalmát, ami egyrészt annak köszönhető, hogy képesek vagyunk olyan festékeket fejleszteni, amelyekre valós vásárlói igények mutatkoznak, másrészt pedig összefogtunk a hazai szakkereskedésekkel a magyar termékek térnyerése érdekében – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezető igazgatója. Kifejtette: a beltéri fehér diszperziós falfestékek, ezen belül is a magasabb minőségű termékek irányába tolódott el a fogyasztás az elmúlt években Magyarországon. Ezt tükrözi a POLI-FARBE INNTALER termékcsalád forgalmának növekedése is. Amíg a GDP növekszik, ezzel azonos mértékű festékpiac bővülés várható gyártott tonnában. Tavaly jelentősen megnőtt a kereslet a falfestékek, lazúrok és zománcok iránt, hiszen több jövedelem maradt a lakosságnál az otthonszépítésre, illetve az aktuális piaci trendek, például a CSOK és a magán célú lakásbérbeadás az ingatlanok építésére, felújítására ösztönzi a vásárlókat.
2016-ban 7-10%-os forgalmi növekedést szeretne elérni a Poli-Farbe, és több cikkcsoport gyártása területén is kapacitásbővítést fog végrehajtani, hogy a vevői igényeknek minél jobban megfelelő, megbízható minőségű termékeket tudjon gyártani.
A Poli-Farbe forgalmának több mint kétharmadát hazai szakkereskedések, festék- és barkácsüzletek adják, amelyek – a festékgyárhoz hasonlóan – családi vállalkozásként működnek. A Poli-Farbe organikus növekedése egyben ezen szakkereskedések erősödését is jelenti. Az utóbbi években két barkácsáruházlánc is kivonult a piacról, ezek forgalmát részben a hasonló kategóriájú barkácsáruházak, részben a festék szakkereskedések vették át. A Poli-Farbe mindkét értékesítési csatornát a súlyuknak megfelelő árazással, rugalmasan kívánja kiszolgálni.
A Poli-Farbe 2011-ben hívta életre a Pannon Festék Hálózatot, amelyhez jelenleg 97 partner, 132 üzlete tartozik országszerte. A „bolt a boltban” koncepció keretében a magyar festékek kiemelt helyet kapnak, a családi vállalkozások pedig összefogva, egységes marketinggel segítik a piacon maradást. 2016-ban három szakkereskedéssel bővült a hálózat, amelyhez csatlakozó szakkereskedések egyszámjegyű forgalomnövekedésről számoltak be a tavalyi üzleti évben.
Együttműködési megállapodást kötött a The DOW Chemical Company és a Poli-Farbe, amelynek keretében a globális vállalat lehetőséget biztosít a bócsai cégnek a „FORMASHIELDTM, azaz Formaldehid megkötő technológia” használatára a hazai piacon. A közös termékfejlesztés eredménye a POLI-FARBE INNTALER AIR CLEANER légtisztító beltéri falfesték, amely a zárt térben a különböző lakberendezési tárgyakból felszabaduló formaldehid molekulákat – a levegőből megszűrve – megköti, és ártalmatlan vízgőzzé alakítja át. A vízgőz természetes úton elpárolog, a körforgás eredményeként pedig „tisztul” a belső tér levegő összetétele.
A bócsai vállalat évek óta törekszik arra, hogy termékfejlesztései segítségével megteremtse egy biztonságosabb lakókörnyezet kialakítását. 2011 tavaszától a Poli-Farbe gyártósoráról olyan, a hazai festékpiacon egyedülálló formaldehidmentes falfestékek gördülnek le, mint a POLI-FARBE PLATINUM egyrétegű beltéri falfesték, amely nem tartalmaz hozzáadott formaldehidet. 2016 egyik újdonsága, hogy a festékszezon kezdetére megérkezett a POLI-FARBE PLATINUM egyrétegű beltéri falfesték legújabb tagja, a PLATINUM RIO, nyolc csodás új árnyalatban. Az új falfesték a POLI-FARBE PLATINUM termékcsalád része, azonos receptúra alapján készült. A POLI-FARBE PLATINUMot a legjobb magyar vegyipari mérnökök között jegyzett fejlesztők alkották meg, évtizedes tapasztalat áll mögötte. Egy rétegben is megfelelően fed, így sokkal hamarabb elkészülünk a munkával, mint a több rétegben használandó festékek esetében. Ráadásul illatosított is, így nem csak a frissen festett lakásban ússzuk meg a napokig érezhető festékszagot, de már munka közben is érezhető a kellemes illat.
A Poli-Farbe hazánk utolsó magyar tulajdonban lévő festék- és vakolatgyára. Családi vállalkozásból lett a kkv szektor meghatározó szereplője, éves árbevétele meghaladja a 10 milliárd forintot. Székhelye Bócsán található, ahol több mint 230 embernek ad munkát. A Poli-Farbe a Magyar Olimpiai Bizottság arany fokozatú támogatója.
Képaláírás:
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >