Több éves mélypontra esett a globális vállalati hangulat a Fidelity International szerint
A Fidelity International éves elemzői felmérése szerint 2016 óta nem látott szintre süllyedt világszinten a vezetői bizalom, a tőkeberuházások, az osztalékpolitika, a tőkemegtérülés és a mérleg alapján megállapított vállalati hangulati mutató.
A befektetéskezeléssel foglalkozó vállalatcsoport hétfői közleménye szerint a tavalyi 13 százalékot követően idén már az elemzőik harmada lassulásról vagy akár recesszióról számolt be. A bővülést érzékelők aránya 35 százalékról 20 százalékra esett egy év alatt.
A Fidelity International részvény üzletágának elemzési igazgatója a gyengülő fogyasztásnak és a vállalkozások növekvő költségeinek tulajdonítja a vállalati hangulat romlását. Michael Sayers az idén nem számít válságra, de úgy látja, hogy a tíz éve kezdődött üzleti ciklus a végéhez közelít. A 16 ezer vállalati megbeszélés alapján egyre több elemző aggódik az amerikai gazdaságpolitika miatt is – tették hozzá.
A közlemény hangsúlyozta, hogy a visszajelzések összességében még a hangulati visszaesés ellenére is óvatosan derűlátóak, a Kínával foglalkozó elemzők azonban az átlagnál jóval kedvezőtlenebbül ítélik meg a kilátásokat. Marty Dropkin kötvénypiaci globális elemzési igazgató szerint a kínai gazdaság megtorpant, a helyi vállalatok vezetői ezért termeléscsökkentésre, az elemzők pedig a tőkeberuházások visszaesésére készülnek a távol-keleti országban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >