Egyre több cseh turista utazik Magyarországra
Nőtt a csehek érdeklődése a magyarországi turisztikai utak iránt – állítja a cseh idegenforgalmi irodák szövetsége (ACCK) a nyári turisztikai szezont értékelő kedden nyilvánosságra hozott elemzésében.
Az ACCK szerint az idei nyári szezonra a cseh idegenforgalmi irodák mintegy 800 ezer utat adtak el, ami a tavalyi nyári idényhez viszonyítva 5 százalékos növekedés. A forgalom értéke éves szinten 7 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a magasabb árak következménye. Az előző idényhez képest az idén jóval kevesebb volt a last minute út, s azok ára is magasabb volt, mint a korábbi években.
A nyári szezonra esik az utazási irodák kínálatának 40 százaléka. A 800 ezer út ára meghaladta a 9 milliárd koronát.
„Az utazási irodák nagyon jól mérték fel az idei érdeklődést, a kínálat megfelelő volt. Ennek következménye, hogy kevesebb volt a last minute út, s az áruk is magasabb volt” – közölte Katerina Petrícková, a szövetség titkára.
A last minute utak kínálata azért is volt alacsony, mert az idei nyári kínálat 45 százaléka már nagyon korán, még a szezon kezdetén elkelt.
A csehek leginkább saját gépkocsival, repülővel vagy autóbusszal utaztak a kiválasztott helyre.
A legnépszerűbb turisztikai célpont az idén is Horvátország és Olaszország volt, mindkét hely iránt 3 százalékkal nőtt az érdeklődés a múlt évhez képest. Ami az olcsóbb utakat, kirándulásokat illeti, az ACCK szerint elsősorban Magyarország iránt nőtt meg az érdeklődés. A csehek számára Magyarország aránylag olcsó, ugyanakkor nagyon közkedveltek a magyarországi termálfürdők, s nő az érdeklődés a Balaton iránt is.
A légi utak között Görögország, Egyiptom és Törökország vezet, Spanyolország, Bulgária és a Tunézia előtt. Tunézia iránt 13 százalékkal nőtt az érdeklődés, míg Egyiptom iránt az utóbbi időben visszaesett. Az év végi utak iránt is mérsékeltebb az érdeklődés – mutatott rá Petrícková. Görögországi iránt viszont 15 százalékkal megnőtt az érdeklődés, bár az utak drágábban voltak, mint tavaly.
A csehek 52 százaléka interneten vette meg kirándulását, a leggyakoribb a nyolcnapos út volt.
Csehországban összesen majdnem ezer utazási iroda működik. Tavaly kétmillió utat adtak el, ami éves szinten ötszázalékos növekedés. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >