Egyre több cseh turista utazik Magyarországra
Nőtt a csehek érdeklődése a magyarországi turisztikai utak iránt – állítja a cseh idegenforgalmi irodák szövetsége (ACCK) a nyári turisztikai szezont értékelő kedden nyilvánosságra hozott elemzésében.
Az ACCK szerint az idei nyári szezonra a cseh idegenforgalmi irodák mintegy 800 ezer utat adtak el, ami a tavalyi nyári idényhez viszonyítva 5 százalékos növekedés. A forgalom értéke éves szinten 7 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a magasabb árak következménye. Az előző idényhez képest az idén jóval kevesebb volt a last minute út, s azok ára is magasabb volt, mint a korábbi években.
A nyári szezonra esik az utazási irodák kínálatának 40 százaléka. A 800 ezer út ára meghaladta a 9 milliárd koronát.
„Az utazási irodák nagyon jól mérték fel az idei érdeklődést, a kínálat megfelelő volt. Ennek következménye, hogy kevesebb volt a last minute út, s az áruk is magasabb volt” – közölte Katerina Petrícková, a szövetség titkára.
A last minute utak kínálata azért is volt alacsony, mert az idei nyári kínálat 45 százaléka már nagyon korán, még a szezon kezdetén elkelt.
A csehek leginkább saját gépkocsival, repülővel vagy autóbusszal utaztak a kiválasztott helyre.
A legnépszerűbb turisztikai célpont az idén is Horvátország és Olaszország volt, mindkét hely iránt 3 százalékkal nőtt az érdeklődés a múlt évhez képest. Ami az olcsóbb utakat, kirándulásokat illeti, az ACCK szerint elsősorban Magyarország iránt nőtt meg az érdeklődés. A csehek számára Magyarország aránylag olcsó, ugyanakkor nagyon közkedveltek a magyarországi termálfürdők, s nő az érdeklődés a Balaton iránt is.
A légi utak között Görögország, Egyiptom és Törökország vezet, Spanyolország, Bulgária és a Tunézia előtt. Tunézia iránt 13 százalékkal nőtt az érdeklődés, míg Egyiptom iránt az utóbbi időben visszaesett. Az év végi utak iránt is mérsékeltebb az érdeklődés – mutatott rá Petrícková. Görögországi iránt viszont 15 százalékkal megnőtt az érdeklődés, bár az utak drágábban voltak, mint tavaly.
A csehek 52 százaléka interneten vette meg kirándulását, a leggyakoribb a nyolcnapos út volt.
Csehországban összesen majdnem ezer utazási iroda működik. Tavaly kétmillió utat adtak el, ami éves szinten ötszázalékos növekedés. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >