Több az újrahasznosított anyag a Henkel csomagolásaiban, mint valaha
A Pattex-től a Perwoll-ig, a Henkel által gyártott több mint 1,2 milliárd fogyasztói termék csomagolása 2017-ben mind újrahasznosított anyagot tartalmazott. Az eredmény tükrözi a vállalat elkötelezettségét a csomagolás fenntarthatóságának javítása érdekében, amely minden márkában és kategóriában megnyilvánul.
A fenntartható csomagolás három alapelve
Dr. Thomas Müller-Kirschbaum, a Henkel Laundry & Home Care üzletágának globális kutatási és fejlesztési vezetője elmondta, hogy „Három alapelvet követünk a fenntartható csomagolás megvalósulása érdekében. Először is csökkenteni szeretnénk az általunk használt csomagolás mennyiségét. Másodszor, új csomagolásokat alkalmazunk, amelyek több újrahasznosított anyagot tartalmaznak, így megkönnyítjük az újrahasznosítást. Ez lendületet fog teremteni a „körkörös gazdaság” irányába – ahol az anyagokat felhasználásuk után összegyűjtik, és újra beilleszthetők az új termelési folyamatokba.”
Világszerte ezt a három alapelvet követve a Henkel célja, hogy nagyobb mértékben járuljon hozzá a fenntartható csomagoláshoz. A több mint 1,2 milliárd termék újrahasznosított anyagot tartalmazó csomagolása magában foglalja a Henkel egyedülállóan változatos portfóliójának valamennyi területét. A Pattex „Made At Home” ragasztó tubusa és feje például 100 százalékban újrahasznosítható anyagból készül. A Henkel Beauty Care üzletágában a Syoss hajápoló samponhoz használt flakon 25 százalékban újrahasznosított műanyagot tartalmaz, és az anyag használata 80 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást eredményez. Hasonlóképpen a Lovables mosószer márkája 100 százalékban újrahasznosítható műanyagból készült.
Márciusban a Henkel új partnerséget kötött a Waste Free Oceans nonprofit szervezettel, azzal a céllal, hogy műanyaghulladékot gyűjtsenek az óceánokból és folyókból. Ez az együttműködés a Henkel már meglévő fenntartható csomagolás ötletére és az újrahasznosítás tevékenységére épül, úgy, mint a Plastic Bank szociális vállalkozással való partnerség, amelynek célja, hogy megállítsa a műanyagok óceánba kerülését és a szegénységben élők számára több lehetőséget biztosítson.
Iparági kezdeményezés a fenntartható csomagolás kihívásainak kezelésére
A termékcsomagolása olyan fontos feladatot lát el mint, a higiénia biztosítása és a biztonságos, fenntartható termékhasználat. Azonban az egyik legnagyobb kihívás az, hogy nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségű és minőségű újrahasznosítható műanyag. Problémát okozhat például a műanyag nemkívánatos szaga, amely befolyásolhatja a termék minőségét. A Henkel szakemberei több iparági kezdeményezéseket folytatnak a kihívások megoldása érdekében. Az egyik példa a New Plastics Economy hároméves kezdeményezés, amely az Ellen MacArthur Alapítvány által irányított, és amely összehozza az érdekelteket a műanyagok jövőjének újratervezésében. A Henkel a CEFLEX-ben is részt vesz, vagyis mintegy 50 olyan európai vállalat és szervezet konzorciumában, amelyek rugalmas csomagolóanyagot készítenek – több műanyag film-vagy fóliarétegből áll, gyakran nehéz elkülöníteni – így könnyebben újrahasznosíthatóak.
„A fenntarthatóság felé haladás csak akkor lehetséges, ha a csomagolás értékláncának valamennyi fázisában működő szervezetek együttműködnek. Tudásunk megosztásával olyan innovatív technológiákat és infrastruktúrákat fejleszthetünk ki, amelyek megkönnyítik a csomagolás újrahasznosítását a világ minden táján.” – teszi hozzá Müller-Kirschbaum.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >