Több alapélelmiszer drágult, kiugrott a krumpli ára a diszkontokban
Minimális áremelkedést mért június végén a Privátbankár a hazai diszkontláncokban: az élelmiszer-infláció egyelőre kordában tartható, de az árak újra mozgolódni kezdtek.
A Lidl, Aldi és Penny üzleteiben végzett legfrissebb Diszkont Árkosár felmérés szerint a három lánc átlagos bevásárlói kosara 12 477 forintba került június végén, szemben a májusi 12 333 forinttal. Ez 1,16%-os növekedést jelent egyetlen hónap alatt.
A Privátbankár havonta végzett összehasonlító árvizsgálata elsősorban alapvető élelmiszerekre – például kenyérre, tejtermékekre, húsokra, zöldségekre és háztartási termékekre – koncentrál. A kutatás júniusi adatai arra utalnak, hogy bár általános pánikra nincs ok, az árak újra mozgásba lendültek, és több esetben számottevő kilengéseket is tapasztalni.
A szerkesztőség közlése szerint az elmúlt hónap során egyaránt előfordultak számottevő áremelkedések és árcsökkenések. A részletes termékszintű bontás még nem került nyilvánosságra, de a trendek alapján valószínűsíthető, hogy az ingadozások hátterében az alapanyagárak szezonális változása, a nemzetközi szállítmányozási költségek hullámzása, illetve az egyes láncok promóciós stratégiái állhatnak.
Az árak enyhe emelkedése önmagában még nem utal strukturális inflációs fordulatra, azonban a szakértők továbbra is figyelmeztetnek arra, hogy az időszakos globális zavarok – például a műtrágyapiacot érintő geopolitikai feszültségek vagy a mezőgazdasági inputanyagok drágulása – középtávon ismét nyomást gyakorolhatnak a fogyasztói árakra.
A diszkontláncok közötti árverseny továbbra is kiélezett, ami korábban az árak mérséklődését segítette. A mostani felmérés alapján azonban úgy tűnik, hogy az utóbbi hetekben valamelyest lazult ez a nyomás, vagy legalábbis nem volt elegendő az általános költségnövekedés ellensúlyozására.
A Diszkont Árkosár felmérések havi rendszerességgel jelzik a hazai vásárlóerő alakulását az árérzékeny fogyasztói szegmensben – azaz ott, ahol a volatilitás leggyorsabban lecsapódik a kasszáknál.
Szükség esetén a cikk kiegészíthető konkrét termékpéldákkal, ha azok nyilvánosságra kerülnek a Privátbankár további közléseiben.
Kapcsolódó cikkeink
A burgonyatermesztés jelenéről és jövőjéről szervezett tanácskozást az OBTT
Az idén is egy nagyszabású szakmai tanácskozás keretében vitatták meg…
Tovább olvasom >Változó ízlés, növekvő kihívások: új irányokban a magyar burgonyaágazat
A piac átrendeződése, a fogyasztói szokások radikális változása, valamint az…
Tovább olvasom >Stratégiai cél, hogy Magyarország a burgonyatermesztés területén önellátóvá váljon
Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a belföldi burgonyatermesztés megerősítését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >