Több aktív turizmus kell a kormány szerint
A Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégia 2030-ig határozza meg az aktív turizmus fejlesztésének fő irányait Magyarországon, amelynek célja nemcsak a turisták számának növelése, hanem az egész társadalom egészségesebb és környezettudatosabb életmódjának előmozdítása is. A stratégia, amely már társadalmi egyeztetésen is átesett, most a megvalósítás szakaszába lépett, és 270 milliárd forintot irányoz elő a kormány erre a célra. Azonban a források felhasználása önmagában nem elég; az állami és civil szervezetek, nemzeti parkok, erdőgazdaságok, valamint az uszodák és fitnesztermek összefogása is szükséges a sikerhez – mondta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár a Rendezvény ReStart 2024 konferencián, a Turizmus.com beszámolója alapján.
A stratégia egyik kiemelt célja, hogy a lakosság fizikailag aktívabb legyen, hiszen az elmúlt években jelentős romlás tapasztalható a gyerekek mentális és fizikai állapotában, valamint egyre több a túlsúlyos fiatal. A mindennapos iskolai testnevelés sem hozott átütő sikert, ezért átfogó, fenntartható megoldásokra van szükség, amelyek ösztönzik az aktív életmódot és az egészséges szokások kialakítását.
A stratégia fontos eleme a hálózatos gondolkodás, amely 2016 óta kormányzati szinten is megjelent. Petényi Mirkó, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ ügyvezetője rámutatott, hogy korábban számos beruházás nem volt átgondolt: például kerékpárutak gyakran egy település határában értek véget, a további folytatás nélkül. A hálózatokban való együttműködés célja, hogy az ilyen hiányosságokat kiküszöböljék, és a fejlesztések egymáshoz kapcsolódó rendszert alkossanak.
A fejlesztések irányát az is meghatározza, hogy a felkapott helyszínek, mint Dobogókő vagy a Holdvilág-árok, már túlterheltek. A cél az, hogy a kevésbé ismert területek, például a Cserhát vagy Békés vármegye túraösvényei is népszerűbbé váljanak. Ez nemcsak a turistaforgalom eloszlatását segítené, hanem az újonnan épült turisztikai létesítmények fenntarthatóságát is biztosítaná. Tassy Márk, a Magyar Természetjáró Szövetség igazgatója hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a turistaházak és szolgáltatások üzleti alapon is életképesek legyenek, elkerülve a fizetős túraútvonalak kialakítását.
A stratégia konklúziója, hogy az aktív turizmus fejlesztése során az ország egészére kell koncentrálni, összehangolva a különálló fejlesztéseket, és növelve a kevésbé látogatott területek népszerűségét, ezzel biztosítva a fenntartható turizmus jövőjét.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >