Több aktív turizmus kell a kormány szerint
A Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégia 2030-ig határozza meg az aktív turizmus fejlesztésének fő irányait Magyarországon, amelynek célja nemcsak a turisták számának növelése, hanem az egész társadalom egészségesebb és környezettudatosabb életmódjának előmozdítása is. A stratégia, amely már társadalmi egyeztetésen is átesett, most a megvalósítás szakaszába lépett, és 270 milliárd forintot irányoz elő a kormány erre a célra. Azonban a források felhasználása önmagában nem elég; az állami és civil szervezetek, nemzeti parkok, erdőgazdaságok, valamint az uszodák és fitnesztermek összefogása is szükséges a sikerhez – mondta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár a Rendezvény ReStart 2024 konferencián, a Turizmus.com beszámolója alapján.
A stratégia egyik kiemelt célja, hogy a lakosság fizikailag aktívabb legyen, hiszen az elmúlt években jelentős romlás tapasztalható a gyerekek mentális és fizikai állapotában, valamint egyre több a túlsúlyos fiatal. A mindennapos iskolai testnevelés sem hozott átütő sikert, ezért átfogó, fenntartható megoldásokra van szükség, amelyek ösztönzik az aktív életmódot és az egészséges szokások kialakítását.
A stratégia fontos eleme a hálózatos gondolkodás, amely 2016 óta kormányzati szinten is megjelent. Petényi Mirkó, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ ügyvezetője rámutatott, hogy korábban számos beruházás nem volt átgondolt: például kerékpárutak gyakran egy település határában értek véget, a további folytatás nélkül. A hálózatokban való együttműködés célja, hogy az ilyen hiányosságokat kiküszöböljék, és a fejlesztések egymáshoz kapcsolódó rendszert alkossanak.
A fejlesztések irányát az is meghatározza, hogy a felkapott helyszínek, mint Dobogókő vagy a Holdvilág-árok, már túlterheltek. A cél az, hogy a kevésbé ismert területek, például a Cserhát vagy Békés vármegye túraösvényei is népszerűbbé váljanak. Ez nemcsak a turistaforgalom eloszlatását segítené, hanem az újonnan épült turisztikai létesítmények fenntarthatóságát is biztosítaná. Tassy Márk, a Magyar Természetjáró Szövetség igazgatója hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a turistaházak és szolgáltatások üzleti alapon is életképesek legyenek, elkerülve a fizetős túraútvonalak kialakítását.
A stratégia konklúziója, hogy az aktív turizmus fejlesztése során az ország egészére kell koncentrálni, összehangolva a különálló fejlesztéseket, és növelve a kevésbé látogatott területek népszerűségét, ezzel biztosítva a fenntartható turizmus jövőjét.
Kapcsolódó cikkeink
A nyelvi nehézségek miatt ragaszkodnak az utazók népszerű turistacélok kényelméhez
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók[2] 72%-a azt…
Tovább olvasom >Eurostat: emelkedett az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Az előző év azonos időszakához képest 16,2 százalékkal 208,8 millióra…
Tovább olvasom >Több mint 100 000 látogató, világhír és néhány ezer ötcsillagos értékelés az elmúlt évtized mérlege
Magyarországon és világszerte egyaránt újra növekvő népszerűségnek örvendenek az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legkisebb gazdálkodók is számíthatnak a kormányra
A legkisebb gazdálkodók is számíthatnak a kormányra, ezért is hirdetnek…
Tovább olvasom >NGM: az élelmiszeripar és a gyógyszergyártás is jól teljesít
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki adatai alapján a magyar…
Tovább olvasom >FAO: Itt az idő, hogy valósággá tegyük az egészséges, tápláló és megfizethető étrendhez való jogot
Az idei élelmezési világnap témája „Az élelemhez való jog a jobb életért…
Tovább olvasom >