Több aktív turizmus kell a kormány szerint
A Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégia 2030-ig határozza meg az aktív turizmus fejlesztésének fő irányait Magyarországon, amelynek célja nemcsak a turisták számának növelése, hanem az egész társadalom egészségesebb és környezettudatosabb életmódjának előmozdítása is. A stratégia, amely már társadalmi egyeztetésen is átesett, most a megvalósítás szakaszába lépett, és 270 milliárd forintot irányoz elő a kormány erre a célra. Azonban a források felhasználása önmagában nem elég; az állami és civil szervezetek, nemzeti parkok, erdőgazdaságok, valamint az uszodák és fitnesztermek összefogása is szükséges a sikerhez – mondta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős államtitkár a Rendezvény ReStart 2024 konferencián, a Turizmus.com beszámolója alapján.
A stratégia egyik kiemelt célja, hogy a lakosság fizikailag aktívabb legyen, hiszen az elmúlt években jelentős romlás tapasztalható a gyerekek mentális és fizikai állapotában, valamint egyre több a túlsúlyos fiatal. A mindennapos iskolai testnevelés sem hozott átütő sikert, ezért átfogó, fenntartható megoldásokra van szükség, amelyek ösztönzik az aktív életmódot és az egészséges szokások kialakítását.
A stratégia fontos eleme a hálózatos gondolkodás, amely 2016 óta kormányzati szinten is megjelent. Petényi Mirkó, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ ügyvezetője rámutatott, hogy korábban számos beruházás nem volt átgondolt: például kerékpárutak gyakran egy település határában értek véget, a további folytatás nélkül. A hálózatokban való együttműködés célja, hogy az ilyen hiányosságokat kiküszöböljék, és a fejlesztések egymáshoz kapcsolódó rendszert alkossanak.
A fejlesztések irányát az is meghatározza, hogy a felkapott helyszínek, mint Dobogókő vagy a Holdvilág-árok, már túlterheltek. A cél az, hogy a kevésbé ismert területek, például a Cserhát vagy Békés vármegye túraösvényei is népszerűbbé váljanak. Ez nemcsak a turistaforgalom eloszlatását segítené, hanem az újonnan épült turisztikai létesítmények fenntarthatóságát is biztosítaná. Tassy Márk, a Magyar Természetjáró Szövetség igazgatója hangsúlyozta, hogy a cél az, hogy a turistaházak és szolgáltatások üzleti alapon is életképesek legyenek, elkerülve a fizetős túraútvonalak kialakítását.
A stratégia konklúziója, hogy az aktív turizmus fejlesztése során az ország egészére kell koncentrálni, összehangolva a különálló fejlesztéseket, és növelve a kevésbé látogatott területek népszerűségét, ezzel biztosítva a fenntartható turizmus jövőjét.
Kapcsolódó cikkeink
Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági elismerést kapott a szegedi Proko Travel
A Proko Travel Kft., Szeged egyik vezető utazási irodája, nemrégiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >