Több a tudatosság

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 06. 00:48

„Ki a jobb?”– kérdezte önmagától a zsűri, amikor a Magyar­Brands pályázatra beérkezett mintegy 900 nevezés 7 szempont szerinti bírálatának nekifogott.

SerenyiJanos_REF_Magya_optÉvről évre rohamosan nő azoknak a cégeknek a száma, amelyek immár nem csupán értik a branding fontosságát, de egyben tudatosan rengeteget tesznek is e téren.

Kétségtelen, hogy nálunk ma a legnépszerűbb hívó szó nem a „hazai”, hanem az „olcsó”. Ennél csak egy kedveltebb van, a „legolcsóbb”. Ezzel párhuzamosan azonban mind több magyar vállalat, vállalkozás tulajdonosai, vezetői nyilatkozzák, hogy ők nem, vagy nem csupán a többször áthúzott árcédulával kívánnak harcba szállni vásárlóik, partnereik kegyeiért. Ők azon tudatos márkaépítők, akik joggal hisznek a sikeres brandingből fakadó értéktöbblet erejében. Ők azok, akik folyamatosan igénylik eredményeik nyilvános megmérettetését, akik ez által is megkülönböztetik magukat versenytársaik egy jelentős részétől.

Örvendetes módon az elmúlt években alaposan megnőtt a vásárlói, fogyasztó igény a bizonyítottan jó minőségű hazai termékekre. A kitüntetetten legjobb magyar márkák listáján markáns különbség aligha van az előrébb és a kissé hátrébb állók között! A jók önmagukban jók, nem csupán másokkal összehasonlítva. Egyformán értéket jelent, ha egy magyar márka a világ 60 országában népszerű, vagy ha egy másik kifejleszt egy, a magyarországi körülményekhez igazodó nagy sikerű szolgáltatást, vagy ha egy harmadik hosszú-hosszú évtizedek óta élvezi hazai célcsoportja elismerését, ragaszkodását.

Vásárlóként, és zsűritagként egyaránt örülök minden olyan kezdeményezésnek, díjazásnak, amely szakszerű keretek között ráirányítja a figyelmet a hazai példaképekre. Nyilvánvaló, hogy a MagyarBrands program – a professzionális háttere, az átfogó szempontrendszere, a hagyományai és egyebek folytán – „igazi márkát” jelent a hazai márkaelismerések rendszerében. Meggyőződésem azonban, hogy a különböző elismeréseknek nem kell versenyezniük egymással. A kizárólagos cél valamennyi programgazda számára kizárólag az lehet, hogy segítse a hazai márkatudatos gondolkodás további erősödését.

Kapcsolódó cikkeink