TMK-különdíj: Maspex Olympos, Apenta
Hajts fel 1 milliót vagy hetente egy nyaralást!A 2009-es Apenta-kampány fő célja a megújult termékcsalád kipróbáltságának növelése volt. Az új márka imidzskialakítása a fogyasztói és a piaci elvárások figyelembevételével történt, amit az új, modern palackforma és a kifejező, jobb polci láthatóságot biztosító címkegrafika is tükröz.
A komplex kampány része volt a fogyasztói nyereményjáték is, amely során több mint 100 000 borítékot küldtek be a nyerni vágyók, akik között hetente 30 db strandfotelt és 4 fős siófoki családi nyaralást sorsoltak ki. A játék végén a fődíj is gazdára talált: 1 millió forint bankkártyán. A vonzó nyereményeknek köszönhetően kiemelkedő, 7,4 százalékos visszaküldési arányt értek el.
A promóciós üzenettel több kommunikációs csatornán találkozhattak a vásárlók, így jelentős szerepet kapott a promóciós termékcímke, szórólapok, POS-anyagok, promóciós weboldal, sajtókampány és promóciós tv-reklám is. Az eredmények mérésére is gondot fordítottak. Az enyhén csökkenő üdítőital-piacon az Apenta növekedni tudott, a piacvezető márka és a saját márkák mellett. A promóció ideje alatt az értékesítés 25 százalékkal haladta meg az elmúlt 12 havi átlagot (Forrás: AC Nielsen). A Maspex értékelési rendszere alapján ez volt a cég életében az eddigi legsikeresebb promóció. A siker kulcsa az integrált tervezés volt, amely során a marketingkoncepciót következetesen adaptálták az értékesítés teljes folyamatára, és biztosították a különböző üzleti tevékenységeik összehangolt időzítését. A bolti megjelenések során figyelembe vették a különféle bolttípusok sajátosságait, és azok méretéhez igazították POS-anyagaikat. A POS-anyagok tervezésébe aktívan bevonták a kereskedelmi képviselőket is, így az egész csapat magáénak érezte a márkát és az üzletben használható eszközöket.
Az elismerést a hozzá tartozó díjakkal Be-raki Eszter, a Maspex Olympos Kft. brand managerének távollé-tében Ottó Ildikó trade marketing manager vette át.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >