Tízéves korig nyerő a mesefigura
Alapfelvetés, hogy a vásárlói döntés – amennyiben olyan termékekről van szó, amelyek a gyermekeket, elsősorban a tíz év alatti korosztályt célozzák meg – mindig a szülő és a gyermek között dől el. Ezeknek a termékeknek mindkét fél igényeinek meg kell felelniük.– Ez a megfelelés nehéz, mert mások egy gyermek és mások egy 20–40 év közötti felnőtt (szülő) elvárásai. Mindkét félnek más a képi világa, más elképzeléseik vannak, és éppen ezért különbözőképpen viszonyulnak az egyes figurákhoz, mesehősökhöz is – érvel Dörnyei Otília, a GfK Hungária Piackutató cégvezetője. – Ráadásul korosztályonként eltér a gyerekek ízlésvilága is. Kutatásaink azt mutatják, hogy a 3–5, 6–7 és 8–10 éves, illetve a 10 év feletti gyerekeket egészen más hősökkel, mesefigurákkal lehet „megfogni”.
A cégvezető még hozzáteszi, hogy három-négy éves kor körül alakulnak ki a vizuális elemek a gyerekeknél, de nincs a vásárlásra döntő hatásuk. Tíz év fölött pedig a kicsik általában kinőnek a mesék korából, és lassan a felnőttek világába lépnek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >