Tízéves jubileumát ünnepli az ország első Four Points by Sheraton hotelje
Éppen 10 éve debütált Magyarországon a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont, a város legnagyobb négycsillagos szállodája. A KÉSZ Csoport tulajdonában álló létesítményt, amelyet a kezdetek óta, immár egy évtizede a vállalatcsoport is üzemeltet, egy 3,5 milliárd forintos beruházás keretein belül valósították meg 2013-ban. A szálloda az elmúlt tíz évben számos neves turisztikai elismerést nyert el és egy Építészeti Nívódíjban is részesült. A kecskeméti Sheraton aktívan támogatja a kortárs művészetet és kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra is, miközben a szektorban úttörő módon valósít meg különböző fenntarthatósági törekvéseket.
A Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont 2013 májusában nyitotta meg kapuit, a brand első hazai szállodájaként. Az épület helyén álló, egykori Fémmunkás Vállalat négyszintes irodaháza a KÉSZ Csoport 3,5 milliárd forintos beruházásának eredményeképpen született újjá és vált azóta a kecskeméti üzleti turizmus központjává. A hotel történetének további érdekessége, hogy a KÉSZ Csoport nem csak kivitelezője, hanem tulajdonosa és üzemeltetője is a szállodának, így a cégcsoport a kezdetektől része és mozgatórugója a komplexum fejlődésének, ezáltal pedig a régió fejlődésének is. Az elmúlt tíz évben a szálloda egyértelműen hozzájárult a város és a térség turisztikai fejlődéséhez, számos konferenciának és nemzetközi rendezvénynek adott helyet.
Szabadidős és üzleti vendégekre szabva
A kecskeméti Sheraton 136 szobával rendelkezik, köztük pedig 5 classic és egy penthouse exkluzív lakosztályt is kínál. Szobái teljes mértékben felszereltek és minden igényt kielégítenek: kávé- és teafőző, ingyenes wifi-csatlakozás, laptop méretű digitális széf, nagyképernyős televízió és Four Points by Sheraton komfort ágy vár minden vendéget.
A szálloda emellett további kényelmi szolgáltatásokat is nyújt, hiszen saját wellness részleggel rendelkezik, ahol úszómedence, jacuzzi, szaunák és fitneszterem is a vendégek rendelkezésére áll. A hotel saját étterme, a Bistorant a magyar és nemzetközi konyha ízeit széles borválasztékkal és minőségi fogásokkal kínálja. Modern konferenciaközpontja 1400 m2-en várja vendégeit, 450 fő befogadására alkalmas bálterme három részre osztható, mellette pedig öt kisebb szekciótermet alakítottak ki, így számos különböző méretű és tematikájú rendezvény befogadására alkalmas.
A Four Points márka sikerrel szólítja meg a Kecskemétre érkező vendégeket: a szálloda vendégeinek legnagyobb részét a hivatásturizmus céljából érkezők adják, de erősen képviseli magát a rendezvényszegmens, illetve a szezonalitást sportolókkal, szabadidős vendégekkel és szervezett csoportokkal ellensúlyozzák.
Művészet a szállodában
A szálloda kialakításakor kiemelt cél volt, hogy az épület jól illeszkedjen a helyi kultúrkörnyezetbe. A KÉSZ Csoport már két évtizede a kortárs művészet elkötelezett támogatójaként, a K-ARTS Művészeti Alapítvány működtetőjeként saját művészeti gyűjteményét is becsempészte az épületbe. Az alapítvány által támogatott művészek ipari körülmények között, a cégcsoport acélszerkezet-gyártó központjában főként hulladékokból hoznak létre különféle művészi alkotásokat, installációikat, így az épületben is megtalálhatóak ezek a műremekek.
A parkolóban acélból és vasból készült műalkotások fogadják a vendégeket, illetve a hotel belső tereiben is számos helyen találkozhatunk a művekkel, így például a negyedik emeleten, ahol különböző grafikák és absztrakt fémes táblaképek is helyet kaptak.
A környezethez való kötődést tovább erősítve a várost szimbolizáló kajszibarack a szálloda számos pontján feltűnik, a térelválasztó elemektől kezdve a szobaszámokig, ráadásul külön gyümölcsfa-ültetvényt is létrehoztak a szálloda körül, melyet egy nagy méretű acélból készült barackfa is díszít.
Nemzetközi elismerések és nemes törekvések
A Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont fennállásának tíz éve alatt számos elismerést vehetett át. Környezetvédelmi törekvéseit 2014-ben „Zöld Hotel” minősítéssel, éjszakai kényelmét Sleepfriendly Hotel díjjal jutalmazták. A nyitás után egy évvel elnyerte a „Turizmus Minőségi Díjat”, sőt, az maga az épület megkapta az építőipar egyik legrangosabb hazai kitüntetését, az Építőipari Nívódíjat is.
Az iparágban rendhagyó módon a szálloda kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységére is, így együttműködik többek között az SOS Gyermekfalvakkal, a Csodalámpa Alapítvánnyal és a kecskeméti Karol Wojtila Barátság Központtal is. 2018-ban csatlakozott a Marriott International nagysikerű ,,You Eat, We Give” jótékonysági akciójához, így minden év szeptemberében és októberében a nehéz sorsú fiatalokat is kiemelten segíti.
Mindemellett a környezetvédelemre is nagy figyelmet fordít, ezért például 2017-ben az MVM Partner Zrt.-vel együttműködve villámtöltőt létesített a hotel parkolójában annak érdekében, hogy az elektromos gépjárművel érkező vendégeknek is lehetőséget biztosítson gépjárművük gyors és kényelmes töltésére.
Biztos szállodavezetés, innovatív jövőkép
A szálloda nyitását levezénylő igazgató, Polgár Tibor 2019-ben távozott posztjáról, helyét a nyitás óta értékesítési és marketing vezetőként, később szállodaigazgató-helyettesként majd üzemeltetési igazgatóként dolgozó Juszkó Anita vette át, aki mára már a KÉSZ Csoport Szálláshely szolgáltatás és Vendéglátás üzletágvezetője is egyben. A szálloda állandó dolgozóinak száma jelenleg 40 fő, amely rendezvények alkalmával további munkavállalókkal egészül ki.
A szállodavezetés kiemelt figyelmet fordít az ágazatban jellemző munkaerőhiányra, amely alternatív és digitális megoldások alkalmazására is ösztönzi őket. Egy mobil applikáció a törzsvendégeik számára leegyszerűsíti a szállodába való érkezést és távozást, a recepcióval való kommunikációt. Zárfejlesztésükek köszönhetően a QR-kód formájában átküldött kulcskártyával a vendégek bejuthatnak szobájukba és szabadon közlekedhetnek a szállodában.
Jövőbeni terveik között szerepel továbbá a fenntarthatósági törekvések erősítése, hiszen akárcsak a KÉSZ Csoportnak, úgy a szállodának is kiemelten fontos az aktív környezetvédelem és a tudatos vállalati működés. Emellett elsődleges céljuk, hogy a kecskeméti Sheraton továbbra is a vidék egyik legnépszerűbb konferenciaszállodája maradjon és folyamatosan minőségi szolgáltatást biztosítson minden vendége számára.
Kapcsolódó cikkeink
„Aki lemarad, az nem lesz ott!” – humoristával edukál a KÉSZ Csoport
Ugyanazon a nyomvonalon megy a víz- és a gázvezeték? Káoszba…
Tovább olvasom >Mesék a fenntarthatóságért
Példaértékű CSR-aktivitás, remek kreatív ötlet az építőiparban: a KÉSZ Csoport…
Tovább olvasom >Új Kereskedelmi és Marketing Igazgatóval erősít a NAVIGATOR Investments Nyrt.
2023 februárjától Pintyőke Marcell tölti be a NAVIGATOR Group kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >