Tizenötmillió Samsung tévét gyártanak a jászfényszarui üzemben
Idén több mint négyszáz televíziómodellt dob piacra a Samsung. A magyarországi gyárból kb. 15 millió készülék kerülhet az üzletekbe. A dél-koreai cég eddig 450 millió dollárt költött fejlesztésre Jászfényszarun, és további bővítést tervez.
Az idén az altípusokkal együtt több mint 400 új televíziómodellt vezet be a piacra a Samsung – mondta el a Világgazdaságnak Palásti Lajos, a cég jászfényszarui gyárának általános igazgatója. A magyarországi üzem kulcsszerepet játszik nem csak a hazai, de az európai piac ellátásában is. „Az anyavállalat számára globális szinten kiemelkedő fontosságú az itteni létesítmény, és ez Európa legnagyobb és legmodernebb Samsung tévégyára. Mérnökeink évről évre olyan gyártástechnológiai fejlesztéseket visznek véghez, amelyeket utána a cég többi üzemében is alkalmaznak” – tette hozzá Palásti Lajos.
A magyarországi üzem jelentőségét mutatja az is, hogy miközben a Samsung több nagy európai (portugáliai, angliai) gyárát bezárta, Jászfényszarun folyamatosan fejlesztett a társaság. A vállalat 1989 óta készít ebben a létesítményben televíziókat és a kezdetek óta mintegy 450 millió dollárt fordított az üzem bővítésére, modernizálására. A bővülést jól érzékelteti, hogy míg a kezdeti években csak néhány tíz-, esetleg százezer tévékészülék került ki az üzemből, és 2004-ben gyártották le a tízmilliomodik televíziót, addig jelenleg már évente nagyjából 15 millió berendezés kerül innen az áruházakba.
A létesítmény növekedésével párhuzamosan bővült az alkalmazottak létszáma is, jelenleg 2500-3000 ember dolgozik az üzemben. A fogyasztói szórakoztató elektronikai termékekre jellemző szezonalitás miatt azonban a hangsúlyosabb hónapokban néhány száz fővel emelkedhet ez a létszám..
A digitális átállás alkalmából a vállalat üzemében tartott ünnepségen Sólymár Károly Balázs, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára bejelentette, hogy a magyar kormány stratégiai megállapodást köt majd a Samsunggal. Ez a remények szerint további jelentős beruházásokat eredményez, illetve hozzájárul új munkahelyek létrehozásához.
A tavalyi 69 millió internet kapcsolatra képes (smart) lapostévé után az idén várhatóan már 108 milliót gyártanak világszerte, 2016-ra pedig számuk elérheti a 198 milliót a Gartner piackutató cég előrejelzése szerint. A társaság elemzése alapján 2016-ra a lapos televíziók 85 százaléka már smart készülék lesz. Az elemzőcég tanulmányában ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy a nagytudású berendezések előállítása mellett a gyártóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a készülékeiken kínált szolgáltatásokra, extra tartalmakra is, ugyanis ezek jelenthetik a versenyelőnyt a riválisokkal szemben. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >