Tizenöt százalékos árbevétel-növekedést vár idén a Famíliatészta Kft.
A magyarországi tésztapiacon 2014-ben volumen és értékbeli visszaesés volt megfigyelhető.A sajátmárkás és az alacsony árponton lévő termékek összpiacának erősödése miatt a magasabb árponton lévő márkatermékek piaci mozgástere is jelentősen korlátozódott. A Famíliatészta Kft. tavaly 606,4 millió forint árbevételt ért el, ami 8,8%-os csökkenést jelent az előző évi 665 millió forintos árbevételhez képest. Ennek ellenére az innovatív, magyar tulajdonú mezőberényi vállalkozás adózás előtti eredménye3%-kal magasabb lett, mint 2013-ban, és idei árbevételét 15%-os növekedéssel tervezi – ezt elsősorban a nemzetközi és hazai stratégiai áruházláncokból származó forgalmának emelkedésétől és disztribúciójának további kiszélesítésétől várja.
A Famíliatészta Kft. 2014-ben több mint 1 millió kg száraztésztát értékesített, ezzel 606,4 millió forint árbevételt ért el. Ennek 65%-a hazai, a fennmaradó 35%-a pedig exportból, elsősorban a romániai és egyéb (pl. szlovákiai, svájci és kanadai) eladásokból származott. Az előző évhez képest a cég 8,8%-os árbevételcsökkenést realizált ugyan, a volument tekintve azonban csak 3%-os volt a lemaradás. Ezen változásokra főként az akciós és extra aktivitások, a termékmix változása volt hatással. A vállalat nyereségességét azonban sikerült 3%-kal növelni a 2013-as 36,4 millióhoz képest.Ez köszönhető annak is, hogy a cég tavaly tavasszal átstrukturálta és év közben megerősítette kereskedői csapatát, költségeit optimalizálta. A hazai tésztapiacra is jellemző volt 2014-ben a privat label (sajátmárkás), az other (egyéb) kategóriák összpiacának erősödése – mennyiségben, értékben egyaránt –, ami a magasabb árponton lévő márkatermékek piaci mozgásterét jelentősen korlátozta.
A 2014. évi (teljes) vállalati értékesítésben, %-os arányban, a cég zászlóshajójának tartott 8 tojásos Príma és az 5 tojásos Speciale, valamint a – bázisforgalommal nem rendelkező – Vitale termékcsaládok erősödtek 2013-hoz mérten mind volumenben, mind értékben. Ezek közül kiemelkedik a Speciale csomagolt száraztészta család fejlődése, továbbá a lédig (az ömlesztett kiszerelésben kínált) 8 tojásos Família tészták iránti igény és eladás is emelkedett ebben az időszakban. A tavaly ősszel bevezetett Vitale termékcsalád a várakozásoknak megfelelően teljesített, hiszen alig néhány hónap alatt közel 10 ezer kg jutott el a teljes kiőrlésű valamint a hazai kínálatban egyedinek számító kalciummal és D-vitaminnal dúsított tésztákból a fogyasztókhoz.
2015-re a tésztapiacon jelenleg az egyik legszélesebb portfolióval rendelkező innovatív, magyar tulajdonú, mezőberényi vállalat további fejlesztéseket tervez, elsősorban a termékportfolió bővítése területén, és mind az árbevételt, mind a volument tekintve 15%-os növekedéssel tervez. A cég 2015-re eddigi legmagasabb árbevételi eredményét tervezi. Az idei eredményeket a nemzetközi és hazai stratégiai áruházláncokból származó forgalom emelkedése mellett optimális költséggazdálkodásától és disztribúciójának további kiszélesítésétől várja, azaz még több helyen és még nagyobb választékban lesznek majd kaphatók a Família tészta termékek.
A Famíliatészta Kft. többszörösen elismert, minőségi termékeivel jelenleg is az egyik meghatározó piaci szereplő a magyar gyártók között a hazai száraztésztapiacon – ennek megtartását, további erősítését tűzte ki célul a cég erre az évre és hamarosan egy újabb, egyedülálló termékfejlesztéssel jelentkezik.
Kapcsolódó cikkeink
A tésztafélék evolúciója: hagyomány és innováció
A tésztaételek világszerte népszerűek, elsősorban egyszerű elkészíthetőségük és változatosságuk miatt.…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >