Tizenöt százalékos árbevétel-növekedést vár idén a Famíliatészta Kft.
A magyarországi tésztapiacon 2014-ben volumen és értékbeli visszaesés volt megfigyelhető.A sajátmárkás és az alacsony árponton lévő termékek összpiacának erősödése miatt a magasabb árponton lévő márkatermékek piaci mozgástere is jelentősen korlátozódott. A Famíliatészta Kft. tavaly 606,4 millió forint árbevételt ért el, ami 8,8%-os csökkenést jelent az előző évi 665 millió forintos árbevételhez képest. Ennek ellenére az innovatív, magyar tulajdonú mezőberényi vállalkozás adózás előtti eredménye3%-kal magasabb lett, mint 2013-ban, és idei árbevételét 15%-os növekedéssel tervezi – ezt elsősorban a nemzetközi és hazai stratégiai áruházláncokból származó forgalmának emelkedésétől és disztribúciójának további kiszélesítésétől várja.
A Famíliatészta Kft. 2014-ben több mint 1 millió kg száraztésztát értékesített, ezzel 606,4 millió forint árbevételt ért el. Ennek 65%-a hazai, a fennmaradó 35%-a pedig exportból, elsősorban a romániai és egyéb (pl. szlovákiai, svájci és kanadai) eladásokból származott. Az előző évhez képest a cég 8,8%-os árbevételcsökkenést realizált ugyan, a volument tekintve azonban csak 3%-os volt a lemaradás. Ezen változásokra főként az akciós és extra aktivitások, a termékmix változása volt hatással. A vállalat nyereségességét azonban sikerült 3%-kal növelni a 2013-as 36,4 millióhoz képest.Ez köszönhető annak is, hogy a cég tavaly tavasszal átstrukturálta és év közben megerősítette kereskedői csapatát, költségeit optimalizálta. A hazai tésztapiacra is jellemző volt 2014-ben a privat label (sajátmárkás), az other (egyéb) kategóriák összpiacának erősödése – mennyiségben, értékben egyaránt –, ami a magasabb árponton lévő márkatermékek piaci mozgásterét jelentősen korlátozta.
A 2014. évi (teljes) vállalati értékesítésben, %-os arányban, a cég zászlóshajójának tartott 8 tojásos Príma és az 5 tojásos Speciale, valamint a – bázisforgalommal nem rendelkező – Vitale termékcsaládok erősödtek 2013-hoz mérten mind volumenben, mind értékben. Ezek közül kiemelkedik a Speciale csomagolt száraztészta család fejlődése, továbbá a lédig (az ömlesztett kiszerelésben kínált) 8 tojásos Família tészták iránti igény és eladás is emelkedett ebben az időszakban. A tavaly ősszel bevezetett Vitale termékcsalád a várakozásoknak megfelelően teljesített, hiszen alig néhány hónap alatt közel 10 ezer kg jutott el a teljes kiőrlésű valamint a hazai kínálatban egyedinek számító kalciummal és D-vitaminnal dúsított tésztákból a fogyasztókhoz.
2015-re a tésztapiacon jelenleg az egyik legszélesebb portfolióval rendelkező innovatív, magyar tulajdonú, mezőberényi vállalat további fejlesztéseket tervez, elsősorban a termékportfolió bővítése területén, és mind az árbevételt, mind a volument tekintve 15%-os növekedéssel tervez. A cég 2015-re eddigi legmagasabb árbevételi eredményét tervezi. Az idei eredményeket a nemzetközi és hazai stratégiai áruházláncokból származó forgalom emelkedése mellett optimális költséggazdálkodásától és disztribúciójának további kiszélesítésétől várja, azaz még több helyen és még nagyobb választékban lesznek majd kaphatók a Família tészta termékek.
A Famíliatészta Kft. többszörösen elismert, minőségi termékeivel jelenleg is az egyik meghatározó piaci szereplő a magyar gyártók között a hazai száraztésztapiacon – ennek megtartását, további erősítését tűzte ki célul a cég erre az évre és hamarosan egy újabb, egyedülálló termékfejlesztéssel jelentkezik.
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >Forrásban a tésztapiac
Gyors reakciókat kívánnak a piaci szereplőktől a tésztapiac eseményei. Nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >