Tizenöt éves csúcsra ért a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Jelentős javulással tizenöt éves csúcsra ért a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban májusban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt előzetes adatok szerint 102,4 pontra – 2004 januárja óta a legmagasabb szintre – emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke az áprilisi 97,2 pontról. Elemzők enyhe emelkedésre, 97,5 pontot vártak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 87,4 pontról 96,0 pontra, ugyancsak 2004 januárja óta a legmagasabb szintre, nőtt, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 112,3 pontról, 112,4 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,5 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,3 százalékról, 2,6 százalékra emelkedett.
A fogyasztók hangulatának javulása nagyban köthető ahhoz, hogy a gazdaság az első negyedévben a várakozásoknál jóval erősebb ütemben, 3,2 százalékkal nőtt, miközben a munkanélküliségi ráta 49 éves mélypontra, 3,6 százalékra süllyedt. Mindazonáltal az Egyesült Államok és a Kína közötti kereskedelmi viszály kiéleződése lefelé húzhatja az indexeket, mivel az emelkedő árak révén visszaüt a fogyasztókra és ronthatja a gazdasági kilátásokat.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: az emelkedő vámok az árakra gyakorolt hatásuk mellett a fogyasztók bizalmának megfogyatkozásához is vezethetnek, ami pedig még inkább visszaveti a személyes kiadások növekedési ütemét. A jelenlegi adatok azt mutatják, hogy a fogyasztók kiadásai mérsékelten emelkednek idén, de az amerikai-kínai kereskedelmi háború kiszélesedése kedvezőtlen hatással fog járni.
A Michigan egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >