Tizennyolc villányi pincészet mutatja be prémium borait Budapesten
Tizennyolc neves villányi pincészet – köztük Gere Attila, Bock József, illetve Tiffán Ede és Zsolt borászata mutatja be prémium borait a március 17. és 19. között a budapesti Corinthia Hotelben megrendezésre kerülő VinCE Budapest Wine Show-n – közölte a Villány-Siklósi Borút Egyesület elnöke az MTI-vel.
Pataki Kinga kiemelte: a résztvevők a borvidék zászlósborát jelentő tizenöt Villányi Franc-tételt és további tizenöt egyéb jellemző villányi szőlőfajtákból, illetve azok házasításából készült prémium borokat kóstolhatnak a rendezvényen.
Mint hangsúlyozta, a villányi borok magas minőségét a több mint tíz éves eredetvédelmi rendszer garantálja.
A Villányi Franc-ról úgy vélekedett: a cabernet franc „természetes otthonra lelt Villányban, évről évre növekszik ismertsége és elismertsége, s jelenleg már méltó vetélytársa a francia Loire-menti és az európai cabernet franc boroknak”.
Kitért arra is, hogy csúcsházasítások, merlot, cabernet sauvignon, kékfrankos, portugieser, valamint egy prémium chardonnay reprezentálják majd a borvidéket a rendezvényen, amelyre idén „borász fogadóórákkal” is készülnek.
Minden páratlan órában más-más pincészet képviselője mutatja be borait – részletezte.
Az eseményen mások mellett Gere Attila, Bock József, illetve Tiffán Ede és Zsolt borászata, a Vylyan, a Csányi, a Mokos Családi Pincészet, valamint a Malatinszky Kúria Organikus Szőlőbirtok, a Jackfall Bormanufaktúra, és a Janus Borház képviselteti magát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez
A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája,…
Tovább olvasom >A magyar bor történetei: királyok kedvencétől a bikavérig – történelmi est Egerben
2025. május 15-én különleges történelmi-gasztronómiai eseménynek ad otthont a Juhász…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Se a GDP-növekedés, se a zöld növekedés nem veszi figyelembe a természeti korlátokat
Fontos témákról, de oldott hangulatban és élénk érdeklődés mellett folyt…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >