Nőtt az Ikea bevétele
Az Ikea bevétele a tavaly szeptemberben zárult pénzügyi évben 61 milliárd forintra nőtt, ami 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbihoz képest – közölte a svéd tulajdonban lévő áruházlánc sajtótájékoztatón.
A társaság által a sajtó rendelkezésére bocsátott közleményből kiderül: az Ikea a magyarországi piacon 29 ország közül az ötödik leggyorsabb növekedést érte el.
Ausztráliában, Portugáliában, Romániában és Kínában bővült az itteninél gyorsabban az áruház bevétele: 20, 17, 16 és 15 százalékkal – olvasható a sajtóanyagban.
Marek Feltl, az Ikea regionális ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a szeptemberben zárult pénzügyi évben az átlagos vásárló 18 300 forintot hagyott az áruházban, miközben egy évvel korábban 16 700 forint volt az átlagos kosárérték.
Az üzletágak közül az éves marketing kampányuk fő témáját, a konyha termékkört emelte ki, amely összességében 19 százalékkal nőtt.
Az Ikeánál 2017 közepétől lehetőség van az online vásárlásra is, de az árut személyesen kell átvenni. Az Ikea bevételének 2,5 százaléka ezen a szolgáltatáson keresztül érkezett – közölte az MTI kérdésére Marek Feltl, aki szerint nagyjából húsz százalék lehetett ezen belül az új vásárlók aránya.
Az idei évtől már lehetőség van a házhoz szállíttatására is, a regionális ügyvezető arra számít, hogy a teljes forgalmon belül nagyjából 6-7 százalékot bonyolítanak ezen a csatornán keresztül az aktuális pénzügyi évben.
Marek Feltl megjegyezte, a szeptemberben indult, jelenleg is tartó pénzügyi évben arra számít, hogy szintén kétszámjegyű lesz a magyarországi bevétel növekedése. A bővülés mértéke szerinte 14 százalék felett lesz – tette hozzá.
Szabó Ágnes, a soroksári, tavaly nyáron megnyílt áruház vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új egység látogató számban kezd felzárkózni a másik két üzlethez, hétvégéken akár 10 ezer ember is megfordul ott.
A tavalyi pénzügyi évben egyébként összesen – ebben benne van az új áruház bő első két hónapja is – 5,5 millióan látogattak el az Ikea áruházaiba, amiből 3,1 millióan vásároltak is.
Az Ikea egy cseh ügynökségen keresztül, tavaly júniusban készített felmérése szerint Magyarországon az emberek 65 százaléka összességében elégedett otthonával, de néhány dolgon szeretne változtatni. Az országban 515 fő megkérdezésével zajlott, az online kategóriában reprezentatívnak számító kutatáson a válaszadók 7 százaléka állította, hogy álmai otthonában él, miközben 23 százalékot tett ki azok aránya, akik elégedetlenek otthonukkal, és sok mindenen változtatnának, illetve a maradék 5 százalék vallotta azt, hogy teljesen elégedetlen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zsarolási kísérlet és 20 millió eurós kár – kibertámadás érte az IKEA-t
Komoly anyagi veszteséget okozott az IKEA délkelet-európai régióját érintő kibertámadás,…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >A világ legnagyobb IKEA fulfillment központja nyílik meg Magyarországon
Több mint 20 milliárd forintos beruházással új üzleti modell tesztelésébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >