Nőtt az Ikea bevétele
Az Ikea bevétele a tavaly szeptemberben zárult pénzügyi évben 61 milliárd forintra nőtt, ami 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbihoz képest – közölte a svéd tulajdonban lévő áruházlánc sajtótájékoztatón.
A társaság által a sajtó rendelkezésére bocsátott közleményből kiderül: az Ikea a magyarországi piacon 29 ország közül az ötödik leggyorsabb növekedést érte el.
Ausztráliában, Portugáliában, Romániában és Kínában bővült az itteninél gyorsabban az áruház bevétele: 20, 17, 16 és 15 százalékkal – olvasható a sajtóanyagban.
Marek Feltl, az Ikea regionális ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a szeptemberben zárult pénzügyi évben az átlagos vásárló 18 300 forintot hagyott az áruházban, miközben egy évvel korábban 16 700 forint volt az átlagos kosárérték.
Az üzletágak közül az éves marketing kampányuk fő témáját, a konyha termékkört emelte ki, amely összességében 19 százalékkal nőtt.
Az Ikeánál 2017 közepétől lehetőség van az online vásárlásra is, de az árut személyesen kell átvenni. Az Ikea bevételének 2,5 százaléka ezen a szolgáltatáson keresztül érkezett – közölte az MTI kérdésére Marek Feltl, aki szerint nagyjából húsz százalék lehetett ezen belül az új vásárlók aránya.
Az idei évtől már lehetőség van a házhoz szállíttatására is, a regionális ügyvezető arra számít, hogy a teljes forgalmon belül nagyjából 6-7 százalékot bonyolítanak ezen a csatornán keresztül az aktuális pénzügyi évben.
Marek Feltl megjegyezte, a szeptemberben indult, jelenleg is tartó pénzügyi évben arra számít, hogy szintén kétszámjegyű lesz a magyarországi bevétel növekedése. A bővülés mértéke szerinte 14 százalék felett lesz – tette hozzá.
Szabó Ágnes, a soroksári, tavaly nyáron megnyílt áruház vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új egység látogató számban kezd felzárkózni a másik két üzlethez, hétvégéken akár 10 ezer ember is megfordul ott.
A tavalyi pénzügyi évben egyébként összesen – ebben benne van az új áruház bő első két hónapja is – 5,5 millióan látogattak el az Ikea áruházaiba, amiből 3,1 millióan vásároltak is.
Az Ikea egy cseh ügynökségen keresztül, tavaly júniusban készített felmérése szerint Magyarországon az emberek 65 százaléka összességében elégedett otthonával, de néhány dolgon szeretne változtatni. Az országban 515 fő megkérdezésével zajlott, az online kategóriában reprezentatívnak számító kutatáson a válaszadók 7 százaléka állította, hogy álmai otthonában él, miközben 23 százalékot tett ki azok aránya, akik elégedetlenek otthonukkal, és sok mindenen változtatnának, illetve a maradék 5 százalék vallotta azt, hogy teljesen elégedetlen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megállni látszik a drasztikus drágulás a magyar bútorpiacon
Az elmúlt időszakban a magyar bútorpiacon megfigyelhető drasztikus drágulás üteme…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Ezektől nem férünk el a konyhában: a magyarok tárolási nehézségeit vizsgálta az IKEA felmérése
A magyarok 71 százaléka szerint a helykihasználás maximalizálása lenne a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >