Nőtt az Ikea bevétele
Az Ikea bevétele a tavaly szeptemberben zárult pénzügyi évben 61 milliárd forintra nőtt, ami 14 százalékkal magasabb az egy évvel korábbihoz képest – közölte a svéd tulajdonban lévő áruházlánc sajtótájékoztatón.
A társaság által a sajtó rendelkezésére bocsátott közleményből kiderül: az Ikea a magyarországi piacon 29 ország közül az ötödik leggyorsabb növekedést érte el.
Ausztráliában, Portugáliában, Romániában és Kínában bővült az itteninél gyorsabban az áruház bevétele: 20, 17, 16 és 15 százalékkal – olvasható a sajtóanyagban.
Marek Feltl, az Ikea regionális ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a szeptemberben zárult pénzügyi évben az átlagos vásárló 18 300 forintot hagyott az áruházban, miközben egy évvel korábban 16 700 forint volt az átlagos kosárérték.
Az üzletágak közül az éves marketing kampányuk fő témáját, a konyha termékkört emelte ki, amely összességében 19 százalékkal nőtt.
Az Ikeánál 2017 közepétől lehetőség van az online vásárlásra is, de az árut személyesen kell átvenni. Az Ikea bevételének 2,5 százaléka ezen a szolgáltatáson keresztül érkezett – közölte az MTI kérdésére Marek Feltl, aki szerint nagyjából húsz százalék lehetett ezen belül az új vásárlók aránya.
Az idei évtől már lehetőség van a házhoz szállíttatására is, a regionális ügyvezető arra számít, hogy a teljes forgalmon belül nagyjából 6-7 százalékot bonyolítanak ezen a csatornán keresztül az aktuális pénzügyi évben.
Marek Feltl megjegyezte, a szeptemberben indult, jelenleg is tartó pénzügyi évben arra számít, hogy szintén kétszámjegyű lesz a magyarországi bevétel növekedése. A bővülés mértéke szerinte 14 százalék felett lesz – tette hozzá.
Szabó Ágnes, a soroksári, tavaly nyáron megnyílt áruház vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az új egység látogató számban kezd felzárkózni a másik két üzlethez, hétvégéken akár 10 ezer ember is megfordul ott.
A tavalyi pénzügyi évben egyébként összesen – ebben benne van az új áruház bő első két hónapja is – 5,5 millióan látogattak el az Ikea áruházaiba, amiből 3,1 millióan vásároltak is.
Az Ikea egy cseh ügynökségen keresztül, tavaly júniusban készített felmérése szerint Magyarországon az emberek 65 százaléka összességében elégedett otthonával, de néhány dolgon szeretne változtatni. Az országban 515 fő megkérdezésével zajlott, az online kategóriában reprezentatívnak számító kutatáson a válaszadók 7 százaléka állította, hogy álmai otthonában él, miközben 23 százalékot tett ki azok aránya, akik elégedetlenek otthonukkal, és sok mindenen változtatnának, illetve a maradék 5 százalék vallotta azt, hogy teljesen elégedetlen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >