Tizennégy százalékkal kevesebb vállalat ad cafeteriát
Több mint 14 százalékkal kevesebb vállalat ad idén béren kívüli juttatást dolgozóinak, mint a tavalyi évben – derül ki az OTP Pénztárszolgáltató megrendelésére készült kutatás reprezentatív eredményeiből.
A visszaesés elsődleges oka a pénzügyi keretek szűkössége. Ezt bizonyítja, hogy az egy munkavállalóra jutó béren kívüli juttatások összege átlagosan hét százalékkal csökkent, 177714-ről 166000 forintra.
Az OTP Pénztárszolgáltató megrendelésére készült kutatás – amely a legalább 100 alkalmazottat foglalkoztató cégek cafeteria-juttatásait vizsgálta – reprezentatív eredményeiből kiderült: a béren kívüli juttatások piaca jelentősen visszaesett. Míg 2011-ben a cégek 87,3 százaléka biztosított valamilyen kedvezményes adózású cafeteria-elemet, addig 2012-ben ez az arány 75,1 százalékra esett vissza.
Az eredmények szerint a visszaesésnek elsődlegesen pénzügyi okai voltak, ugyanis azon válaszadók közül, akik nem nyújtanak semmilyen béren kívüli juttatást, 59 százalék mondta azt, hogy a döntésük hátterében anyagi okok állnak. Az erőforrások hiányát igazolja, hogy 2011-ben mindössze a cégek 11 százaléka szabott 60 ezer forintos, vagy annál alacsonyabb éves cafeteria-határt. 2012-ben ez az arány már több mint 22 százalék. Vagyis az idei évben kevesebb cég, kisebb összeget szán béren kívüli juttatásokra.
Ami a preferenciákat illeti: a legnépszerűbb cafeteria-elemnek bizonyuló Erzsébet utalvány mögött a Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP kártya) lett a második a rangsorban. Ahol elérhető, ott a munkavállalók 92 százaléka kérte az új étkezési utalványt, míg a SZÉP kártya legalább egy alszámláját a dolgozók 67 százaléka részesítette előnyben. Harmadik helyen az önkéntes egészségpénztári juttatás található, amelyet a megkérdezett vállalatok alkalmazottainak 66 százaléka választott.
„Rendkívüli eredménynek tartjuk, hogy egy csökkenő piacon is sikerrel vezettük be az OTP Széchenyi Pihenőkártyát. Úgy véljük, a tény, hogy a SZÉP kártya lett a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, alátámasztja a bevezetéskor megfogalmazott pozitív várakozásainkat” – vélekedett a kutatás eredményeiről Tölgyesi András az OTP Pénztárszolgáltató értékesítési és marketing igazgatója. (Világgazdaság Online – Vég Márton)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >