Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban a két vállalat 13 millió forinttal támogatta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját – áll a szervezet hétfői közleményében.
A tavaszi jótékonysági akció ideje alatt – május 9. és 22. között – a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek – többek között édességek, kávé, állateledelek és ételízesítők – árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen megközelítőleg 12,5 millió forint jött össze a rászorulók élelmezésére – olvasható a közleményben.
Mint írják, a Tesco 13 millió forintra egészíti ki az adományt, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kap, akik az összeget élelmiszermentésre fordítják, ennek köszönhetően pedig százezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek.
Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű, fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, melyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
„A két vállalat felajánlása a lehető legjobbkor érkezik, hiszen már itt vannak a hideg hónapok, amikor mindig jelentősen megugrik a hozzánk érkező segítségkérések száma. A rászoruló embereknek komoly terhet jelent, hogy ilyenkor többet kell fűtésre, téli ruhákra és gyógyszerekre költeni. Az élelmiszeradományoknak köszönhetően remélhetőleg könnyebben tudnak majd megbirkózni az akadályokkal”
– idézi a közlemény Cseh Balázst, az Élelmiszerbank elnökét.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg több mint 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés az egyesülettel közösen, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása – olvasható az összegzésben.
A programban részt vevő áruházak a 2023/24-es pénzügyi évben 3415 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 8,1 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2023-ban 37 millió forint értékben juttatott el élelmiszeradományt az Élelmiszerbankhoz – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >