Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban a két vállalat 13 millió forinttal támogatta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját – áll a szervezet hétfői közleményében.
A tavaszi jótékonysági akció ideje alatt – május 9. és 22. között – a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek – többek között édességek, kávé, állateledelek és ételízesítők – árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen megközelítőleg 12,5 millió forint jött össze a rászorulók élelmezésére – olvasható a közleményben.
Mint írják, a Tesco 13 millió forintra egészíti ki az adományt, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kap, akik az összeget élelmiszermentésre fordítják, ennek köszönhetően pedig százezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek.
Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű, fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, melyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
„A két vállalat felajánlása a lehető legjobbkor érkezik, hiszen már itt vannak a hideg hónapok, amikor mindig jelentősen megugrik a hozzánk érkező segítségkérések száma. A rászoruló embereknek komoly terhet jelent, hogy ilyenkor többet kell fűtésre, téli ruhákra és gyógyszerekre költeni. Az élelmiszeradományoknak köszönhetően remélhetőleg könnyebben tudnak majd megbirkózni az akadályokkal”
– idézi a közlemény Cseh Balázst, az Élelmiszerbank elnökét.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg több mint 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés az egyesülettel közösen, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása – olvasható az összegzésben.
A programban részt vevő áruházak a 2023/24-es pénzügyi évben 3415 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 8,1 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2023-ban 37 millió forint értékben juttatott el élelmiszeradományt az Élelmiszerbankhoz – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >