Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban a két vállalat 13 millió forinttal támogatta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját – áll a szervezet hétfői közleményében.
A tavaszi jótékonysági akció ideje alatt – május 9. és 22. között – a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek – többek között édességek, kávé, állateledelek és ételízesítők – árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen megközelítőleg 12,5 millió forint jött össze a rászorulók élelmezésére – olvasható a közleményben.
Mint írják, a Tesco 13 millió forintra egészíti ki az adományt, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kap, akik az összeget élelmiszermentésre fordítják, ennek köszönhetően pedig százezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek.
Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű, fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, melyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
„A két vállalat felajánlása a lehető legjobbkor érkezik, hiszen már itt vannak a hideg hónapok, amikor mindig jelentősen megugrik a hozzánk érkező segítségkérések száma. A rászoruló embereknek komoly terhet jelent, hogy ilyenkor többet kell fűtésre, téli ruhákra és gyógyszerekre költeni. Az élelmiszeradományoknak köszönhetően remélhetőleg könnyebben tudnak majd megbirkózni az akadályokkal”
– idézi a közlemény Cseh Balázst, az Élelmiszerbank elnökét.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg több mint 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés az egyesülettel közösen, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása – olvasható az összegzésben.
A programban részt vevő áruházak a 2023/24-es pénzügyi évben 3415 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 8,1 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2023-ban 37 millió forint értékben juttatott el élelmiszeradományt az Élelmiszerbankhoz – áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >