Tizenegy millió euróból létesít műanyag-újrahasznosító üzemet a Coca-Cola HBC Romániában
A Coca-Cola Hellenic Bottling Partners elképzelése, hogy a csomagolóanyagokat illetően házon belüli körforgásos gazdaságot hozzon létre, és jelentősen csökkentse a kibocsátást az egész értékláncban.
A Coca-Cola palackozója, a Hellenic Bottling Partners (Coca-Cola HBC) 11 millió eurót (11,6 millió dollár) ruházott be egy rPET palackokat gyártó műanyag-újrahasznosító üzembe.
Emellett a vállalatcsoport belső körforgásos gazdasági modell felé való elmozdulásának részeként betétdíjas visszaváltási rendszert (DRS) indít a palackok és dobozok további újrahasznosításra történő begyűjtésére.
A DRS bevezetését követően Románia lesz a Coca-Cola HBC első olyan piaca, ahol a teljes portfólió 100%-ban újrahasznosított palackokat használ, amelyek visszaválthatók és házon belül újrahasznosíthatók.
A lépésnek köszönhetően az üzem „folyamatosan biztosítja a 100%-ban újrahasznosított palackok portfóliója számára a kiváló minőségű rPET palackokat”.
A 11 millió eurós fejlesztést 3,5 millió eurós állami támogatásban részesült.
Október 23-i közleményében a cég romániai leányvállalata azt is közölte, hogy a piacon az első olyan italgyártó lesz, amely házon belül állítja elő az rPET-et és a harmadik rPET-mentesítéssel foglalkozó üzem a Coca-Cola HBC berkein belül.
Ezzel a romániai beruházással, valamint az újrahasznosított palackokra való áttéréssel Svájcban, Ausztriában, Olaszországban, Írországban és Észak-Írországban a vállalat úgy látja, „jó úton halad afelé, hogy 2023 végére elérje célkitűzését, miszerint közel 50%-ban rPET-palackokat használ az EU-ban és Svájcban”.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >