Tízből kilenc magyar hallgat rádiót
2010. július hónapban a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,6 százaléka, azaz 7 548 000 fő hallgatott rádiót – állapítja meg a GfK-Ipsos rádiós közönségmérése.
Az átlagosan naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében kereken 4 óra volt, mely időszak alatt jellemzően a kedvenc rádióadójukat hallgatták.
A vizsgált hónapban a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók aktív napjának negyedét teszi ki (átlagosan 4 óra), mely magában foglalja a bármilyen eszközön keresztül, különböző helyszíneken: otthon, otthonon kívüli, közlekedés közben és a munkahelyen történő rádióhallgatást is.
Legmagasabb a hallgatottság a reggeli, délelőtti időszakban – 6 órától 10 óráig –, amely az összrádióhallgatási idő több mint harminc százalékát (31,6%) teszi ki. A rádióhallgatás a csúcsot 9 órakor éri el, ekkor a 15 évesnél idősebb lakosság 25,8 százaléka kapcsolódott be a műsorokba. A következő jelentős idősáv, amely a népesség átlagosan 15 százalékát a rádióhoz köti, az az ebéd utáni 1-től 5-ig tartó időszak s még este 7 órakor is 10 százalék körüli a rádióadók hallgatottsága.
A rádiók intenzív márkaépítésének és a nyári időszaknak köszönhetően – melyben hangsúlyosabban előtérbe kerül a rádiók szórakoztatási funkciója az információszerzéssel szemben – a hallgatók rendkívül lojálisak a kiválasztott rádiójukhoz: 81,3 százalék egyáltalán nem kapcsol át más műsorfolyamra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >