Magazin: Tízből kilenc háztartás vásárol ásványvizet

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 08. 11:53

2010-ben már tízből kilenc háztartás vásárolt ásványvizet, és az átlagos fogyasztás is nőtt. A hagyományos szénsavas változat mellett növekednek az egyéb (szénsavmentes, ízesített) variánsok is – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.

Az ásványvíz igen jelentős termékkategória Magyarországon: 2010 folyamán tízből kilenc háztartás vásárolt ásványvizet. Ez 2009-hez képest 5 százalékpontos növekedést jelent a kategória elterjedtségében. Az egy vásárló háztartásra jutó átlagos mennyiség 4 százalékkal emelkedett, és immár meghaladja a 300 litert.

A fogyasztás több mint 60 százalékát a szénsavas változat adja, de a súlya fokozatosan csökken. Az ízesített ásványvizek részesedése a teljes volumenből még csekély, de 2009-hez képest megduplázódott: 1 százalékról 2 százalékra nőtt, míg értékbeli részesedése a magasabb átlagáraknak köszönhetően a mennyiségbeli részesedés kétszerese. Kifejezetten gyógyhatású vizeket a háztartások 7 százaléka vásárolt 2010-ben, ezek az összforgalomnak értékben 4, volumenben 1 százalékát adják.

A szénsavas változatot inkább az idősebb, a szénsavmentes és enyhén szénsavas termékeket a 40 évesnél fiatalabb háztartások vásárolják. Utóbbi szegmens erősen felülreprezentált a kisgyermekes családok körében is.

A kereskedelmi márkák súlya jelentős a kategóriában, a GfK Hungária mérése szerint meghaladja mennyiségben a 40, értékben a 30 százalékot. Ez 2009-hez képest enyhe növekedést jelez. Kereskedelmi márkát az átlagnál nagyobb mennyiségben az 50 év alatti, kisgyermekes, kisvárosi családok vásárolnak, míg a márkatermékek erősebben tartják magukat az 50 évesnél idősebb és a kisvárosi fogyasztók körében.

Kapcsolódó cikkeink