Tízből kilenc fogyasztó vásárolt már terméket valamely influenszer hatására
A Vamp kreatív marketingplatform által készített tanulmány szerint a fogyasztók 88%-a állítja, hogy az elmúlt hat hónapban vásárolt valamilyen terméket influenszerek ajánlása alapján, és az influenszer-marketing a 18-34 éves korosztály körében a leghatékonyabb.
A Vamp az Atomic Research kutatócéggel közösen készítette a tanulmányt, amelyben felnőtt fogyasztókat kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Ausztráliában és az Egyesült Arab Emírségekben az influenszer-marketinggel kapcsolatos véleményükről.
A 18-34 éves korosztály körében válaszadók az influenszer-marketinget magasabbra értékelték, mint a televíziós, a digitális és rádiós hirdetéseket, valamint az óriásplakátokat, míg a 45-54 évesek körében a megkérdezettek a legbefolyásosabb marketingcsatornaként a televíziót, a második helyen pedig az influenszereket (18%) jelölték.
A tanulmányból az is kiderült, hogy minél idősebbek a válaszadók, annál kevésbé bíznak az influenszer tartalmakban.
A válaszadók szerint a legjobb influenszer-tartalmakat az Instagramon találták (34%), ezt követi a YouTube (27%) és a TikTok (18%), és mindössze 2% mondta, hogy az X/Twitteren találkozott érdekes tartalommal. A TikTok a 18-24 évesek körében a legnépszerűbb platform, míg a 24-44 évesek a YouTube-ot részesítik előnyben.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >