Tízből kilenc fogyasztó vásárolt már terméket valamely influenszer hatására
A Vamp kreatív marketingplatform által készített tanulmány szerint a fogyasztók 88%-a állítja, hogy az elmúlt hat hónapban vásárolt valamilyen terméket influenszerek ajánlása alapján, és az influenszer-marketing a 18-34 éves korosztály körében a leghatékonyabb.
A Vamp az Atomic Research kutatócéggel közösen készítette a tanulmányt, amelyben felnőtt fogyasztókat kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Ausztráliában és az Egyesült Arab Emírségekben az influenszer-marketinggel kapcsolatos véleményükről.
A 18-34 éves korosztály körében válaszadók az influenszer-marketinget magasabbra értékelték, mint a televíziós, a digitális és rádiós hirdetéseket, valamint az óriásplakátokat, míg a 45-54 évesek körében a megkérdezettek a legbefolyásosabb marketingcsatornaként a televíziót, a második helyen pedig az influenszereket (18%) jelölték.
A tanulmányból az is kiderült, hogy minél idősebbek a válaszadók, annál kevésbé bíznak az influenszer tartalmakban.
A válaszadók szerint a legjobb influenszer-tartalmakat az Instagramon találták (34%), ezt követi a YouTube (27%) és a TikTok (18%), és mindössze 2% mondta, hogy az X/Twitteren találkozott érdekes tartalommal. A TikTok a 18-24 évesek körében a legnépszerűbb platform, míg a 24-44 évesek a YouTube-ot részesítik előnyben.
Kapcsolódó cikkeink
A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >