Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a már mesterséges intelligencia által generált keresési találatokra támaszkodik legalább keresései 40%-ában, ami jelentősen csökkenti az igényt arra, hogy külső weboldalakra kattintsanak. Ennek következtében az organikus webes forgalom 15–25%-kal esett vissza, felforgatva a digitális marketing bevett gyakorlatait.
A jelentés megállapította, hogy ma a keresések 60%-a kattintás nélkül zajlik – még azok körében is, akik alapvetően szkeptikusak az AI-jael szemben. A generatív AI által készített összefoglalók ugyanis már a keresési oldalon megadják a választ, így nincs szükség további oldalak felkeresésére.
A nagy nyelvi modellek (LLM-ek), például AI chatbotok is egyre népszerűbbek: 68% használja őket kutatásra, 48% a híreket és az időjárást ellenőrzi segítségükkel, míg 42% vásárlási tanácsért fordul hozzájuk.
Natasha Sommerfeld, a Bain partnere szerint a hagyományos keresőoptimalizálás már nem elegendő, a márkáknak alkalmazkodniuk kell, különben a fogyasztók számára láthatatlanná válhatnak és elveszíthetik a lehetőséget, hogy maguk formálják saját arculatukat.
A jelentés szerint a cégeknek tartalmaikat az MI-barát, szemantikus kereséshez kell igazítaniuk a long-tail kulcsszavakra fókuszálva, valamint érdemes videókkal és interaktív elemekkel bővíteniük tartalmaikat.
A sikertényezők is újragondolandók: a kattintások helyett ugyanis a láthatóság és az AI keresők találatai között való megjelenés válik kulcsfontosságúvá.
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >Royal Mail-lel együttműködve csomagautomatákkal bővíti szolgáltatásait a brit Co-op
A Co-op az első brit kényelmi üzletlánc, amely új csomagautomata-hálózat…
Tovább olvasom >Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztéium
Magyarországon a kereskedelmi beruházások több, mint 10 százalékkal visszaestek, a…
Tovább olvasom >