Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a már mesterséges intelligencia által generált keresési találatokra támaszkodik legalább keresései 40%-ában, ami jelentősen csökkenti az igényt arra, hogy külső weboldalakra kattintsanak. Ennek következtében az organikus webes forgalom 15–25%-kal esett vissza, felforgatva a digitális marketing bevett gyakorlatait.
A jelentés megállapította, hogy ma a keresések 60%-a kattintás nélkül zajlik – még azok körében is, akik alapvetően szkeptikusak az AI-jael szemben. A generatív AI által készített összefoglalók ugyanis már a keresési oldalon megadják a választ, így nincs szükség további oldalak felkeresésére.
A nagy nyelvi modellek (LLM-ek), például AI chatbotok is egyre népszerűbbek: 68% használja őket kutatásra, 48% a híreket és az időjárást ellenőrzi segítségükkel, míg 42% vásárlási tanácsért fordul hozzájuk.
Natasha Sommerfeld, a Bain partnere szerint a hagyományos keresőoptimalizálás már nem elegendő, a márkáknak alkalmazkodniuk kell, különben a fogyasztók számára láthatatlanná válhatnak és elveszíthetik a lehetőséget, hogy maguk formálják saját arculatukat.
A jelentés szerint a cégeknek tartalmaikat az MI-barát, szemantikus kereséshez kell igazítaniuk a long-tail kulcsszavakra fókuszálva, valamint érdemes videókkal és interaktív elemekkel bővíteniük tartalmaikat.
A sikertényezők is újragondolandók: a kattintások helyett ugyanis a láthatóság és az AI keresők találatai között való megjelenés válik kulcsfontosságúvá.
Kapcsolódó cikkeink
AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >