Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 05. 23. 09:41

A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a már mesterséges intelligencia által generált keresési találatokra támaszkodik legalább keresései 40%-ában, ami jelentősen csökkenti az igényt arra, hogy külső weboldalakra kattintsanak. Ennek következtében az organikus webes forgalom 15–25%-kal esett vissza, felforgatva a digitális marketing bevett gyakorlatait.

A jelentés megállapította, hogy ma a keresések 60%-a kattintás nélkül zajlik – még azok körében is, akik alapvetően szkeptikusak az AI-jael szemben. A generatív AI által készített összefoglalók ugyanis már a keresési oldalon megadják a választ, így nincs szükség további oldalak felkeresésére.

A nagy nyelvi modellek (LLM-ek), például AI chatbotok is egyre népszerűbbek: 68% használja őket kutatásra, 48% a híreket és az időjárást ellenőrzi segítségükkel, míg 42% vásárlási tanácsért fordul hozzájuk.

Natasha Sommerfeld, a Bain partnere szerint a hagyományos keresőoptimalizálás már nem elegendő, a márkáknak alkalmazkodniuk kell, különben a fogyasztók számára láthatatlanná válhatnak és elveszíthetik a lehetőséget, hogy maguk formálják saját arculatukat.

A jelentés szerint a cégeknek tartalmaikat az MI-barát, szemantikus kereséshez kell igazítaniuk a long-tail kulcsszavakra fókuszálva, valamint érdemes videókkal és interaktív elemekkel bővíteniük tartalmaikat.

A sikertényezők is újragondolandók: a kattintások helyett ugyanis a láthatóság és az AI keresők találatai között való megjelenés válik kulcsfontosságúvá.

Kapcsolódó cikkeink