Tízből kilenc cégvezető szerint egyre kedvezőbbek a világgazdasági kilátások
A bizonytalan geopolitikai hangulat ellenére is világszerte optimisták a cégvezetők a makrogazdasági kilátásokkal kapcsolatban – állapítja meg az EY legfrissebb, 2900 felsővezető megkérdezésével készült tőkebizalmi elemzése. A válaszadók túlnyomó többsége (93%) úgy véli, hogy a globális gazdasági helyzet javul – ez az előző évhez képest 20 százalékpontos emelkedés. A kedvező üzleti környezet a tranzakciós piacot is fellendítheti, 10 éve nem volt ilyen magas a felvásárlási kedv.
A cégvezetők magabiztosak saját vállalatuk jövőbeli teljesítményét illetően – a válaszadók túlnyomó többsége (76%) 6 és 15 százalék közötti növekedést vár szervezetétől a következő 12 hónapban – derül ki az EY Globális Tőkebizalmi Barométeréből. A bővülés legnagyobb külső kihívásának a megkérdezettek egyharmada a gazdaság lassulását, 27 százaléka a geopolitikai, szabályozási és kereskedelmi bizonytalanságot tartja.
„A labilis piac tíz évvel ezelőtt, a gazdasági válság idején bénító volt, most motiváló erő. Sok cég a felvásárlásokat használja portfóliója gyorsított ütemű átalakítására és az időtálló növekedés feltételeinek megteremtésére” – mondta Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.
Szemben az egy évvel ezelőtti 52 százalékkal, most tízből hat cég (59%) tervez akvizíciót egy éven belül. A legnépszerűbb befektetési célpont az Egyesült Királyság a Brexit körüli bizonytalanságok ellenére, megelőzve a 2014 óta élen álló Egyesült Államokat. Európából még Németország és Franciaország szerepel az első öt befektetési célország között. Kína annak ellenére visszakerült a legvonzóbb piacok közé a negyedik helyre, hogy továbbra is aggodalomra ad okot a piacra jutás, valamint az USA-val és az EU-val szembeni viszonosság.
A felvásárlások szempontjából legkeresettebb ágazatok Európában a fogyasztási cikkek, az autóipar, az ipar és a pénzügyi szolgáltatások. „A Magyarországon is meghatározó autóipart az új mobilitási megoldások fel fogják forgatni a következő években” – emelte ki az EY vezetője. „Erre a szektor vállalatai több szinten reagálnak: láthatunk autóipari szövetségeket, technológiai cégekkel közös vállalatokat, startupok felvásárlását és kockázati tőkebefektetéseket is” – tette hozzá Rencz Botond. A kutatás szerint az autóiparban a vállalatok egyrészt fenn kívánják tartani hagyományosan jövedelmező üzletágaikat, másrészt fel kell készülniük a mobilitás bizonytalan jövőjére.
Kapcsolódó cikkeink
Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Tavaszi adócsomag 2025 – széles körű változások több adónemben
A Nemzetgazdasági Minisztérium benyújtotta az Országgyűlésnek a tavaszi adócsomag tervezetét,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >