Tízből hat magyar naponta vásárol kenyeret egy felmérés szerint
Tízből hat magyar naponta vásárol kenyeret, egy átlagos háztartás 1,6 kilogramm kenyeret fogyaszt hetente – közölte a JÓkenyér szerdán az MTI-vel a megbízásából készült kutatás alapján.

A magyarok 60 százaléka naponta vesz kenyeret
Az online kutatás szerint, amelybe 1000 embert vontak be a 18-65 éves magyar lakosságot reprezentáló módon a fogyasztók 28 százaléka fehér, 22 százaléka barna kenyeret fogyaszt általában, teljes kiőrlésűt 12 százalékuk, magvas és a rozskenyeret 6, illetve 5 százalék vásárol. A megkérdezettek 6 százaléka külön figyel rá, hogy kovászos kenyeret vegyen.
A fogyasztói szokásokat vizsgáló felmérésben megállapították, hogy bár a pandémia alatt sokan kaptak kedvet az otthoni kenyérsütéshez, a válaszadók 65 százaléka még mindig boltból veszi a kenyeret, és akik házi kenyeret készítenek (31 százalék), azok is inkább csak alkalmanként teszik azt.
Hozzátették, hogy a megkérdezettek csaknem egynegyede mindig ugyanazt a megszokott kenyeret vásárolja, minden második pedig csak alkalmanként tér el a szokásos választásától.
Arra is kitértek, hogy teljes kiőrlésű kenyeret csak a lakosság 12 százaléka fogyaszt rendszeresen, miközben a válaszadók több mint felének ez utóbbi jelenti az egészséges kenyeret. Ide sorolják még a rozsból készült és a magvas, valamint kovászos és az adalékmentes kenyereket. A válaszadók 67 százaléka tartja egészségesebbnek az adalékmentes kenyereket.
A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek kenyérválasztását életkoruk és társadalmi helyzetük is befolyásolja: például minél fiatalabb valaki, annál nagyobb eséllyel vásárol leggyakrabban rozskenyeret. A magasabb végzettségűekre jellemzőbb, hogy teljes kiőrlésű vagy kovászos kenyeret vesznek, a fehér kenyér népszerűsége pedig fordítottan arányos a település nagyságával. Utóbbiról az is elmondható, hogy Közép-Magyarországon a legkevésbé, míg Kelet-Magyarországon a legkelendőbb típus.
A 27 éve családi vállalkozásként indult JÓkenyér már 170 munkavállalót foglalkoztat és 18 saját, valamint franchise üzleten, partnerboltokon és országos élelmiszerláncokon keresztül látja el kovászos, adalékmentes, friss pékáruval a lakosságot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >