Tíz új üzletet nyit a Lidl Bulgária, amely már az ország legnagyobb kereskedője
Lidl Bulgária 2025-ben legalább tíz új üzlet megnyitásával tervezi tovább erősíteni piaci jelenlétét. Az év végére a hálózatba várhatóan 144 üzlet tartozik majd 2024 végén működő 134 bolthoz képest.
Az első két új üzlet Burgaszban és Ruszéban nyílt, és a további új helyszínek között egyaránt vannak nagyvárosok (pl. Szófia, Plovdiv, Várna), és kisebb települések is.
Egy-egy üzletre nagyjából 10-18 millió bolgár levát (5-9 millió eurót) költ a vállalat, mely összeg tartalmazza a telekvásárlást, az építési költségeket és a berendezéseket. A hálózatbővítés mintegy 200 állandó és 140 időszakos munkalehetőséget teremt – ez utóbbiakat főként a tengerparton.
A Lidl jelezte, hogy a meglévő üzleteket is modernizálja önkiszolgáló pénztárak telepítésével, napenergia-hasznosítással és elektromos autótöltő állomások létesítésével.
Bulgária vezető kiskereskedője
A bővítés és dinamikus fejlődés eredményeként a Lidl tavaly a 13 éve piacvezető Kauflandot megelőzve az ország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjévé vált a Capital magazin szerint.
Bár pontos árbevételi adatok nem állnak rendelkezésre, mindkét kereskedő bruttó forgalma megközelítette a 3 milliárd bolgár levát (1,5 milliárd eurót).
A Capital magazin rámutatott, hogy 2023-ban a két üzletlánc bevétele közötti különbség még 160 millió bolgár leva (82 millió euró) volt a Kaufland javára (2,4 milliárd bolgár leva, azaz 1,2 milliárd euró). A piac 7-10%-os növekedését alapul véve valószínűsíthető, hogy 2024-ben mindkét vállalat több mint 2,5 milliárd bolgár leva (1,3 milliárd euró) bevételt ért el.
A két lánc anyavállalata, a Schwarz Csoport összesen több mint 5 milliárd bolgár leva (2,5 milliárd euró) bevételt generált Bulgáriában.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >