Tíz új üzletet nyit a Lidl Bulgária, amely már az ország legnagyobb kereskedője
Lidl Bulgária 2025-ben legalább tíz új üzlet megnyitásával tervezi tovább erősíteni piaci jelenlétét. Az év végére a hálózatba várhatóan 144 üzlet tartozik majd 2024 végén működő 134 bolthoz képest.
Az első két új üzlet Burgaszban és Ruszéban nyílt, és a további új helyszínek között egyaránt vannak nagyvárosok (pl. Szófia, Plovdiv, Várna), és kisebb települések is.
Egy-egy üzletre nagyjából 10-18 millió bolgár levát (5-9 millió eurót) költ a vállalat, mely összeg tartalmazza a telekvásárlást, az építési költségeket és a berendezéseket. A hálózatbővítés mintegy 200 állandó és 140 időszakos munkalehetőséget teremt – ez utóbbiakat főként a tengerparton.
A Lidl jelezte, hogy a meglévő üzleteket is modernizálja önkiszolgáló pénztárak telepítésével, napenergia-hasznosítással és elektromos autótöltő állomások létesítésével.
Bulgária vezető kiskereskedője
A bővítés és dinamikus fejlődés eredményeként a Lidl tavaly a 13 éve piacvezető Kauflandot megelőzve az ország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőjévé vált a Capital magazin szerint.
Bár pontos árbevételi adatok nem állnak rendelkezésre, mindkét kereskedő bruttó forgalma megközelítette a 3 milliárd bolgár levát (1,5 milliárd eurót).
A Capital magazin rámutatott, hogy 2023-ban a két üzletlánc bevétele közötti különbség még 160 millió bolgár leva (82 millió euró) volt a Kaufland javára (2,4 milliárd bolgár leva, azaz 1,2 milliárd euró). A piac 7-10%-os növekedését alapul véve valószínűsíthető, hogy 2024-ben mindkét vállalat több mint 2,5 milliárd bolgár leva (1,3 milliárd euró) bevételt ért el.
A két lánc anyavállalata, a Schwarz Csoport összesen több mint 5 milliárd bolgár leva (2,5 milliárd euró) bevételt generált Bulgáriában.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >