Tíz százalékos lehet az árrés a dohánytermékeken
Tovább szigorodik a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvény, amelynek módosítását Lázár János (Fidesz) egyéni képviselői indítványként csütörtökön nyújtott be.
Ennek kapcsán a politikus az MTI-nek elmondta, hogy a törvény a népegészségügyi szempontokat alapul véve, a fiatalkorúak védelme érdekében tovább szigorodik: egyértelmű céllá válik, hogy a dohánybolt célközönsége kizárólag a felnőtt lakosság lehet.
Lázár János felidézte: annak érdekében, hogy a családi vállalkozások megélhetése biztosított legyen, a dohánytörvény első módosítása lehetővé tette – a dohánytermékek mellett – egyéb árucikkek, egyebek között szeszes italok, kávé vagy újságok árusítását. A mostani módosítás egyik kiemelt célja, hogy egy megfelelő – tíz százalékos mértékű – kereskedelmi árrés garantálásával azok a dohánytermék-kiskereskedők is biztosíthassák a dohánybolt szerény jövedelmezőségét, akik elsősorban (vagy kizárólag) a dohánytermékek forgalmazásából kívánják bevételeiket biztosítani.
A módosítás emellett a dohánytermékek szponzorációja tekintetében is szigorítási céllal lép fel: a javaslat előrehozza a tiltott szponzoráció szabályainak bevezetését, megakadályozva, hogy a dohányipar egyes szereplői a kiskereskedőket kiszolgáltatott helyzetbe hozzák. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >