Tíz hónapos mélyponton a fogyasztói bizalom Kínában
Áprilisban már második hónapja csökkent a fogyasztói hangulat, mely a gazdasági túlfűtöttség ellen tett kormányzati intézkedésekkel hozható összefüggésbe.
A kínai fogyasztói bizalmi index 1,3 ponttal 96,8 pontra csökkent áprilisban, mely 2009 augusztusa óta a legalacsonyabb. Egy hónappal korábban a bizalmi index 4,9 pontot zuhant. Az áprilisi felmérésben ugyan nőtt a jelenlegi gazdasági környezetre vonatkozó fogyasztói hangulat, azonban mindezt ellensúlyozni tudta a jövőre vonatkozó várakozások negatív megítélése.
A jelenlegi hangulatra vonatkozó alindex 0,3 ponttal 99 pontra emelkedett, a márciusi 9,2 pontos csökkenés után. A jövőre vonatkozó várakozások alindex értéke a márciusi 97,8 pontról 95,5 pontra csökkent, mely 2009 februárja óta a legalacsonyabb érték.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát mérő index áprilisban 1,8 ponttal csökkent a márciusi 6,1 pontos csökkenés után.
A Hyperlink fogyasztói bizalmi index havonta készül, 1000 kínai háztartás megkérdezésével. Az index 2007 áprilisában indult alapértelmezés szerint 100 pontról – írja a Hyperlink Research nyomán a ProfitLine.hu.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >