Tíz háztartásból kilenc vásárol sertéshúsból készült terméket
A GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint a teljes feldolgozotthús-piac (házi készítésű termékek nélkül) 2008. október és 2009. szeptember közötti időszakban 4 százalékkal csökkent mennyiségben és 2 százalékkal nőtt értékben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A piac legnagyobb szegmense a sertéshúsból készült termékeké. A szegmens a piachoz hasonlóan változott, mennyiségben 5 százalékkal csökkent, míg értékben 1 százalékkal nőtt.
2008. október és 2009. szeptember között 10 háztartásból 9 vásárolt sertéshúsból készült terméket csakúgy, mint az előző év hasonló időszakában. A vásárlás gyakorisága a vizsgált 12 hónap alatt több mint 2 százalékkal csökkent, 51-ről 50 alkalomra. Hasonlóan 3 százalékkal esett vissza az egy vásárlásra jutó mennyiség, amely a teljes piacon és a sertéshús-szegmensben egyaránt fél kiló körül mozog.
A szegmenset vásárló háztartások és a teljes kategóriát vásárló háztartások között demográfiai ismérvek alapján nem mutatható ki felülreprezentált csoport, mivel a kategóriát vásárló háztartások közel 100 százaléka vásárolja a sertéshús-szegmens valamilyen termékét is.
Egy vásárlásra jutó átlagos mennyiség alakulása
2007. okt.– 2008. okt.–
2008. szept. 2009. szept.
Feldolgozotthús-piac* 588 g 571 g
Sertéshús-szegmens 503 g 488 g
*Feldolgozotthús-piac a házi készítésű termékek nélkül.
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >