Tíz háztartásból kilenc vásárol sertéshúsból készült terméket
A GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint a teljes feldolgozotthús-piac (házi készítésű termékek nélkül) 2008. október és 2009. szeptember közötti időszakban 4 százalékkal csökkent mennyiségben és 2 százalékkal nőtt értékben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A piac legnagyobb szegmense a sertéshúsból készült termékeké. A szegmens a piachoz hasonlóan változott, mennyiségben 5 százalékkal csökkent, míg értékben 1 százalékkal nőtt.
2008. október és 2009. szeptember között 10 háztartásból 9 vásárolt sertéshúsból készült terméket csakúgy, mint az előző év hasonló időszakában. A vásárlás gyakorisága a vizsgált 12 hónap alatt több mint 2 százalékkal csökkent, 51-ről 50 alkalomra. Hasonlóan 3 százalékkal esett vissza az egy vásárlásra jutó mennyiség, amely a teljes piacon és a sertéshús-szegmensben egyaránt fél kiló körül mozog.
A szegmenset vásárló háztartások és a teljes kategóriát vásárló háztartások között demográfiai ismérvek alapján nem mutatható ki felülreprezentált csoport, mivel a kategóriát vásárló háztartások közel 100 százaléka vásárolja a sertéshús-szegmens valamilyen termékét is.
Egy vásárlásra jutó átlagos mennyiség alakulása
2007. okt.– 2008. okt.–
2008. szept. 2009. szept.
Feldolgozotthús-piac* 588 g 571 g
Sertéshús-szegmens 503 g 488 g
*Feldolgozotthús-piac a házi készítésű termékek nélkül.
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >