Tíz háztartásból kilenc vásárol sertéshúsból készült terméket
A GfK Hungária privát háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint a teljes feldolgozotthús-piac (házi készítésű termékek nélkül) 2008. október és 2009. szeptember közötti időszakban 4 százalékkal csökkent mennyiségben és 2 százalékkal nőtt értékben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A piac legnagyobb szegmense a sertéshúsból készült termékeké. A szegmens a piachoz hasonlóan változott, mennyiségben 5 százalékkal csökkent, míg értékben 1 százalékkal nőtt.
2008. október és 2009. szeptember között 10 háztartásból 9 vásárolt sertéshúsból készült terméket csakúgy, mint az előző év hasonló időszakában. A vásárlás gyakorisága a vizsgált 12 hónap alatt több mint 2 százalékkal csökkent, 51-ről 50 alkalomra. Hasonlóan 3 százalékkal esett vissza az egy vásárlásra jutó mennyiség, amely a teljes piacon és a sertéshús-szegmensben egyaránt fél kiló körül mozog.
A szegmenset vásárló háztartások és a teljes kategóriát vásárló háztartások között demográfiai ismérvek alapján nem mutatható ki felülreprezentált csoport, mivel a kategóriát vásárló háztartások közel 100 százaléka vásárolja a sertéshús-szegmens valamilyen termékét is.
Egy vásárlásra jutó átlagos mennyiség alakulása
2007. okt.– 2008. okt.–
2008. szept. 2009. szept.
Feldolgozotthús-piac* 588 g 571 g
Sertéshús-szegmens 503 g 488 g
*Feldolgozotthús-piac a házi készítésű termékek nélkül.
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >