Tíz év alatt meg akarják duplázni a vízitúrázók számát Magyarországon
A Nemzeti Víziturisztikai Stratégia legfőbb célkitűzése, hogy Magyarországon a következő tíz évben megduplázzák a vízitúrázók számát – mondta a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív Magyarországért felelős államtitkára szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

MTI/Balogh Zoltán
Révész Máriusz úgy vélte, a vízitúrázók számának növekedéséhez vonzó attrakciókra is szükség van. Példaként a Tisza tavon elhelyezett kilátókat említette.
Az államtitkár közölte, a stratégiában az emberi erővel és a széllel hajtott kisebb, vízen közlekedő eszközökkel foglalkoztak, ezért kitértek a kishajós vitorlázás feltételeinek javítására is. Utóbbinál célként fogalmazta meg, hogy a Balaton körbe vitorlázható legyen, erre ugyanis most csak elvileg van lehetőség, de a gyakorlatban nem működik.
Révész Máriusz az MTI-nek elmondta, hogy a kormány már elfogadta a két éves munka eredményeként létrejött Nemzeti Víziturisztikai Stratégiát, amelynek a kialakításába olyan szervezeteket is bevontak, mint például az Országos Vízügyi Főigazgatóság, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség és a Magyar Vízitúra Szövetség.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >