Tíz emberből közel 8 az érintésmentes fizetést választja
Egy friss, globális fogyasztói felmérés szerint, amelyet a Mastercard 19 országban végzett, a vásárlók 79 százaléka az érintésmentes fizetést választja, legfontosabb motivációként a biztonságot és a tisztaságot említve – jelentette be a fizetéstechnológiai cég. Február és március folyamán több országban vezettek be óvintézkedéseket, ennek részeként fordult a fogyasztók túlnyomó többsége az érintésmentes fizetési megoldások felé.
Világszerte a megkérdezettek közel fele (46%) olyan kártyára váltott a fizetéseknél, amely alkalmas az érintésmentes fizetésre. Ez az arány a 35 év alattiaknál 52%. A vásárlók 74%-a a világjárvány után is szeretné megtartani mostani, érintésmentes fizetési szokását.
A globális válsághelyzet miatt felerősödött a készpénzhasználattal kapcsolatos aggodalom, és a vásárlók szívesebben használják a megnyugtatóbb érintésmentes technológiát. A válaszadók túlnyomó többsége (82%) tartja tisztábbnak az érintésmentes fizetést, ráadásul így akár tizedére csökkenhet a pénztárnál eltöltött idő.
A Mastercard adatai szerint 2020 első negyedévében világszerte több mint 40%-os növekedést mutatnak az érintésmentes tranzakciók. A vásárlások két kiemelt területén: az élelmiszerboltokban és a gyógyszertárakban ment végbe jelentős változás idén februárban és márciusban a cég adatai alapján. Az érintésmentes tranzakciók száma ezekben az üzletekben kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a hagyományos kártyás fizetéseké. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >