Tíz emberből közel 8 az érintésmentes fizetést választja
Egy friss, globális fogyasztói felmérés szerint, amelyet a Mastercard 19 országban végzett, a vásárlók 79 százaléka az érintésmentes fizetést választja, legfontosabb motivációként a biztonságot és a tisztaságot említve – jelentette be a fizetéstechnológiai cég. Február és március folyamán több országban vezettek be óvintézkedéseket, ennek részeként fordult a fogyasztók túlnyomó többsége az érintésmentes fizetési megoldások felé.
Világszerte a megkérdezettek közel fele (46%) olyan kártyára váltott a fizetéseknél, amely alkalmas az érintésmentes fizetésre. Ez az arány a 35 év alattiaknál 52%. A vásárlók 74%-a a világjárvány után is szeretné megtartani mostani, érintésmentes fizetési szokását.
A globális válsághelyzet miatt felerősödött a készpénzhasználattal kapcsolatos aggodalom, és a vásárlók szívesebben használják a megnyugtatóbb érintésmentes technológiát. A válaszadók túlnyomó többsége (82%) tartja tisztábbnak az érintésmentes fizetést, ráadásul így akár tizedére csökkenhet a pénztárnál eltöltött idő.
A Mastercard adatai szerint 2020 első negyedévében világszerte több mint 40%-os növekedést mutatnak az érintésmentes tranzakciók. A vásárlások két kiemelt területén: az élelmiszerboltokban és a gyógyszertárakban ment végbe jelentős változás idén februárban és márciusban a cég adatai alapján. Az érintésmentes tranzakciók száma ezekben az üzletekben kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a hagyományos kártyás fizetéseké. //
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Boxutcává alakítja Budapestet a Mastercard és a McLaren Formula 1 Team
A Mastercard új lendülettel tér vissza a motorsport világába: a…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >