Tíz emberből közel 8 az érintésmentes fizetést választja
Egy friss, globális fogyasztói felmérés szerint, amelyet a Mastercard 19 országban végzett, a vásárlók 79 százaléka az érintésmentes fizetést választja, legfontosabb motivációként a biztonságot és a tisztaságot említve – jelentette be a fizetéstechnológiai cég. Február és március folyamán több országban vezettek be óvintézkedéseket, ennek részeként fordult a fogyasztók túlnyomó többsége az érintésmentes fizetési megoldások felé.
Világszerte a megkérdezettek közel fele (46%) olyan kártyára váltott a fizetéseknél, amely alkalmas az érintésmentes fizetésre. Ez az arány a 35 év alattiaknál 52%. A vásárlók 74%-a a világjárvány után is szeretné megtartani mostani, érintésmentes fizetési szokását.
A globális válsághelyzet miatt felerősödött a készpénzhasználattal kapcsolatos aggodalom, és a vásárlók szívesebben használják a megnyugtatóbb érintésmentes technológiát. A válaszadók túlnyomó többsége (82%) tartja tisztábbnak az érintésmentes fizetést, ráadásul így akár tizedére csökkenhet a pénztárnál eltöltött idő.
A Mastercard adatai szerint 2020 első negyedévében világszerte több mint 40%-os növekedést mutatnak az érintésmentes tranzakciók. A vásárlások két kiemelt területén: az élelmiszerboltokban és a gyógyszertárakban ment végbe jelentős változás idén februárban és márciusban a cég adatai alapján. Az érintésmentes tranzakciók száma ezekben az üzletekben kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a hagyományos kártyás fizetéseké. //
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >