Titkolják a cégek, hogy miként hat rájuk a klímaváltozás?
Hiába határoznak meg átfogó klímacélokat a vállalatok a befektetők nyomására, közel felük (47%) nem hozza nyilvánosságra, miként akar ezeknek megfelelni – derül ki az EY globális klímakockázati barométeréből.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A vizsgált cégek közel háromnegyede (74%) nem számszerűsíti kimutatásaiban, hogy az éghajlatváltozásnak milyen hatása van a működésükre. Ezt a tényezőt nem kezelik súlyának megfelelően a pénzügyi eredmények kiértékelésekor sem.
Bár a klímahelyzet kockázatait bemutató vállalati riportok részletessége és minősége tavalyhoz képest (6%-kal) némileg javult, a gyakorlati lépések üteme továbbra is lassú. A jelentéstétel mellett valódi és átfogó intézkedésekre volna szükség, hogy a társaságok el is érjék a kitűzött klímacélokat.
– Azok a szereplők, akik továbbra is csak formailag próbálnak megfelelni, komoly nehézségekkel néznek majd szembe a követelmények szigorodásával – emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímavédelemmel és Fenntarthatósági szolgáltatásokkal foglalkozó területének vezetője, és hozzátette: – Egy átgondolt fenntarthatósági jelentés komoly lehetőséget kínál az átfogó kereskedelmi stratégia és a tartós versenyelőny megalapozására.
A klímahelyzet pénzügyi kockázatairól szóló vállalati jelentések minőségét tekintve az Egyesült Királyság jár az élen 66%-kal, de számos EU-s ország is majdnem ilyen jól, míg sok egyéb ország (pl. Kína 30%-kal) jelentősen ez alatt teljesít. //
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >