Titkolják a cégek, hogy miként hat rájuk a klímaváltozás?
Hiába határoznak meg átfogó klímacélokat a vállalatok a befektetők nyomására, közel felük (47%) nem hozza nyilvánosságra, miként akar ezeknek megfelelni – derül ki az EY globális klímakockázati barométeréből.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A vizsgált cégek közel háromnegyede (74%) nem számszerűsíti kimutatásaiban, hogy az éghajlatváltozásnak milyen hatása van a működésükre. Ezt a tényezőt nem kezelik súlyának megfelelően a pénzügyi eredmények kiértékelésekor sem.
Bár a klímahelyzet kockázatait bemutató vállalati riportok részletessége és minősége tavalyhoz képest (6%-kal) némileg javult, a gyakorlati lépések üteme továbbra is lassú. A jelentéstétel mellett valódi és átfogó intézkedésekre volna szükség, hogy a társaságok el is érjék a kitűzött klímacélokat.
– Azok a szereplők, akik továbbra is csak formailag próbálnak megfelelni, komoly nehézségekkel néznek majd szembe a követelmények szigorodásával – emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímavédelemmel és Fenntarthatósági szolgáltatásokkal foglalkozó területének vezetője, és hozzátette: – Egy átgondolt fenntarthatósági jelentés komoly lehetőséget kínál az átfogó kereskedelmi stratégia és a tartós versenyelőny megalapozására.
A klímahelyzet pénzügyi kockázatairól szóló vállalati jelentések minőségét tekintve az Egyesült Királyság jár az élen 66%-kal, de számos EU-s ország is majdnem ilyen jól, míg sok egyéb ország (pl. Kína 30%-kal) jelentősen ez alatt teljesít. //
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >