Titkolják a cégek, hogy miként hat rájuk a klímaváltozás?
Hiába határoznak meg átfogó klímacélokat a vállalatok a befektetők nyomására, közel felük (47%) nem hozza nyilvánosságra, miként akar ezeknek megfelelni – derül ki az EY globális klímakockázati barométeréből.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A vizsgált cégek közel háromnegyede (74%) nem számszerűsíti kimutatásaiban, hogy az éghajlatváltozásnak milyen hatása van a működésükre. Ezt a tényezőt nem kezelik súlyának megfelelően a pénzügyi eredmények kiértékelésekor sem.
Bár a klímahelyzet kockázatait bemutató vállalati riportok részletessége és minősége tavalyhoz képest (6%-kal) némileg javult, a gyakorlati lépések üteme továbbra is lassú. A jelentéstétel mellett valódi és átfogó intézkedésekre volna szükség, hogy a társaságok el is érjék a kitűzött klímacélokat.
– Azok a szereplők, akik továbbra is csak formailag próbálnak megfelelni, komoly nehézségekkel néznek majd szembe a követelmények szigorodásával – emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímavédelemmel és Fenntarthatósági szolgáltatásokkal foglalkozó területének vezetője, és hozzátette: – Egy átgondolt fenntarthatósági jelentés komoly lehetőséget kínál az átfogó kereskedelmi stratégia és a tartós versenyelőny megalapozására.
A klímahelyzet pénzügyi kockázatairól szóló vállalati jelentések minőségét tekintve az Egyesült Királyság jár az élen 66%-kal, de számos EU-s ország is majdnem ilyen jól, míg sok egyéb ország (pl. Kína 30%-kal) jelentősen ez alatt teljesít. //
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >