Tisztul a hazai ásványvízpiac

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 11. 00:05

A válság miatt tisztul a piac, a konszolidáció elkezdődött, az év végén ez már látszani is fog – vetítette előre Balogh Levente, a magát értékben 17, mennyiségben 12 százalékkal piacvezetőnek tartó Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető-tulajdonosa.

A marketingben Luis Figótól Robert de Niróig mindenkit és mindent bevető cég az idén 3-4 százalékos növekedésre, 5,9 milliárd forint árbevételre számít, de az európai terjeszkedéséhez befektetőtársat keres – írja a HVG.
A piac egészét túlszárnyalhatja azonban a Coca-Cola Beverages Magyarország Kft., amely az AC Nielsen 2009 első féléves adataira hivatkozva a NaturAqua 18,6 százalékos részesedésével ugyancsak piacvezetőnek tartja magát. A cég 2,5 milliárd forintos beruházásával az év végéig megduplázza kapacitását, így elvileg a piac felének megfelelő, 500 millió liter ásványvizet palackozhat.
A rivális PepsiCo-érdekeltséget, a Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt.-t már ásványvízüzletágának eladásával hozták hírbe, holott a Margitszigetit nemrég még a topon jegyezték. A cég hivatalosan csak a margitszigeti üzem bezárását és a kitermelés Albertirsára való áthelyezését kommunikálta.
Az üzletágban már eddig is a koncentráció jelei mutatkoztak, hiszen a Buszesz Zrt. ásványvízüzletága az összességében 35 százalékosra tett saját márkás piacból nagyot harapó Aquarius-Aqua Kft. közvetett érdekeltségébe került. A Visegrádi és a Balfi vizeket töltő, svájci hátterű Pet-Pack Kft. pedig a Pannon-Aqua '95 Zrt.-t vonta érdekeltségébe. De cégek sora vár vevőre, köztük a másfél éve felszámolás alatt álló, Mohai Ágnest palackozó Mohai 1374 Kft., továbbá a bicskei M1 Ipari Parkban bejegyzett Vivien Zrt – írja a Portfolio.hu.




Kapcsolódó cikkeink