Tisztaság terén nincs kompromisszum

Szerző: Budai Klára Dátum: 2023. 11. 21. 11:38

A tisztítószerek és -eszközök kategóriája az elmúlt években brillírozott, értékesítési számai korábban soha nem látott magasságokban időztek. Mindez a koronavírus-járvány okozta megnövekedett higiénia iránti igénynek volt köszönhető, ami, bár azóta mérséklődött, mégis a korábbinál magasabb szinten maradt. Emellett új szempontként felértékelődött a tárgyak és berendezések állagának megóvására irányuló törekvés, valamint a környezetvédelem.

A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.

Az elmúlt évben a szórófejes tisztítószerek kategóriája az NIQ adatai alapján 19%-kal tudott nőni, amit leginkább a drogériákban, illetve a diszkontőrökben történő értékesítések idéztek elő.

Szöllősi Blanka
brand marketing manager
RB (Hygiene & Home)
Hungary

– Érdekes megfigyelni, hogy míg az általános tisztítószerek eladásai 2%-kal csökkentek, addig a konyhai tisztítószerek 20%-kal, míg a fürdőszobai tisztítószerek 29%-kal növelték forgalmukat. A penészölő szerek esetében, pedig egy növekedő trendet figyelhetünk meg – tájékoztat Szöllősi Blanka, a RB (Hygiene & Home) Hungary Kft. brand marketing managere.

Meglátása szerint az elmúlt időszak piaci működését erősen befolyásolták az egyéb iparágakat és piacokat szintén érintő makrogazdsági tényezők, mint az infláció és az instabil árfolyamok. Az alapanyagárak, csomagolóanyagok és egyéb díjak rendkívüli emelkedése miatt a fogyasztói árak is nagymértékben nőttek, ami miatt a fogyasztók egyre inkább keresik a pénztárcabarát megoldásokat, legyen szó promóciókról, tartósan alacsony árakról, vagy a diszkontőrökben egyre szélesebb körben elérhető gyártói márkákról.

Megoldás minden problémára

A RB (Hygiene & Home) Hungary Kft. Cillit Bang eladásainak növekedése töretlen, a drogériákban 24%-kal, míg a diszkont­őröknél 40%-kal tudott erősödni az elmúlt évhez képest.

– A takarítási tevékenység során az őszi-téli időszakban is fontos szerepet kap a vízkő eltávolítása, a csillogó fürdőszoba, a gyors és hatékony zsíroldás és a fertőtlenítés. Büszkék vagyunk arra, hogy a Cillit Bang termékcsalád ezen problémák mindegyikére tud megoldást nyújtani, ráadásul rendkívül hatékonyan. A fertőtlenítéshez bátran ajánljuk a Cillit Bang klórmentes fertőtlenítő sprayt, melyet élelmiszerrel érintkező felületeken is alkalmazhatunk. Ha pedig kültéri takarításra is sor kerül, akkor érdemes bevetni a Cillit Bang Kosz&Vízkő termékünket, mely több mint 40 különböző szennyeződés ellen hatásos lakáson kívül és belül – sorolja Szöllősi Blanka.

A magyar piacon 2020 májusa óta elérhetők a Természetesen Hatékony Cillit Bang termékek, melyek amellett, hogy legalább 98,8%-ban természetes eredetű összetevők alkotják, a megszokott hatékonysággal működnek.

– Termékeink csomagolása 75%-ban újrahasznosított műanyagból készül, ami fontos lépés a környezettudatosság irányába. A csomagoláson igyekszünk felhívni fogyasztóink figyelmét arra, hogy a műanyag flakon újrahasznosítható, így ösztönözve őket a tudatosságra – jegyzi meg a brand marketing manager.

Míg az általános tisztítószerek eladásai csökkentek, addig a konyhai és fürdőszobai tisztítószerek növelték forgalmukat

Megsokszorozott tisztítóerő

A Sanytol a klór nélküli fertőtlenítés szakértője, garantálja a tiszta és biztonságos otthont és környezetet mindenki számára, ami a téli időszakban kiemelten fontos. A termékcsalád hatékony és praktikus megoldások széles választékát kínálja a tisztításhoz és a fertőtlenítéshez: a fertőtlenítő mosószeradaléktól a fürdőszobai vízkőoldóig, a konyhai zsíroldótól a mosógéptisztítóig.

Kőrösy Gabriella
ügyvezető
AC Marca Hungary

– Mindemellett olyan speciális igényekre, problémákra is megoldást kínálunk, mint a textíliák szagtalanítása és fertőtlenítése vagy a poratkák eltüntetése – avat be Kőrösy Gabriella, az AC Marca Hungary Kft. ügyvezetője.

– Ma még inkább keressük a lehetőségeket, hogy követendő példává váljunk a fenntartható fejlődés terén, inspiráljunk, és pozitív hatást gyakoroljunk a környezetünkre és a társadalomra. „Törődünk a holnappal 2030” tervünk vállalatunk elkötelezettségére épül, és reményeink szerint olyan változást indít el, amely szebb jövőt hoz számunkra és a bolygónk számára is – fejti ki Kőrösy Gabriella.

A szakember azt is elárulja, hogy a portfóliót erősítve egy új és megsokszorozott tisztítóerővel rendelkező termékcsaládot hoznak a piacra Sanytol 4 Action néven, ami természetesen klórmentes, eltávolítja a baktériumok, gombák és vírusok 99,9%-át, és 4 területen is maximálisan helytáll: zsíroldás, vízkőoldás, fertőtlenítés és szagtalanítás.

 

 

A fenntarthatóság hosszú évek óta a teljes piacon központi fogyasztói trend

Multipackok és promóciók

A vírushelyzetnek köszönhetően 2020 óta az online csatornák térnyerése látványos ebben a szegmensben is. Elmondható, hogy már nemcsak a fiatal generáció használja a webshopokat, hanem mindenki kezd rutint szerezni és hozzászokni az online rendeléshez.

Ugyanakkor látható, hogy az elektronikus vásárlásokkal párhuzamosan egyre több online áruház is nyílik, illetve a már meglévő web­shopok is egyre többen bővítik a portfóliójukat, és nyitnak a takarítószerek és -eszközök irányába.

Litkei Alexandra, Vileda

Litkei Alexandra
marketingasszisztens
Vileda-Freudenberg
Háztartási Cikkek

– A fogyasztóink az árak növekedésével egyre inkább keresik a kedvezőbb árú megoldásokat, így a mindennapos offline vásárlások esetén mind nagyobb jelentőséggel bírnak a diszkont áruházak és a saját márkás termékeik. Szerencsére ezzel párhuzamosan gyakrabban találni minőségi takarítóeszközöket a promóciók között, ezek a termékek hosszú ideig hű társaink lehetnek a takarításban és a háztartásokban. Az árérzékenységhez és a promóciós preferenciához igazodva a partnereink időszakos akciói mellett elérhetővé tettük a felmosóink utántöltőit multipack verzióban is – nyilatkozza Litkei Alexandra, a Vileda-Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketingasszisztense.

Takarítás, csak vízzel

Az elmúlt időszakban a Vileda márka forgalma a piacihoz hasonló tendenciát mutatott, kategóriájában továbbra is a legnagyobb szereplő.

– A fenntarthatóság hosszú évek óta a teljes piacon központi fogyasztói trend, ami nagy öröm számunka, hiszen a Freudenberg és a Vileda márka számára is kiemelten fontos a környezetünk védelme. A Love it Clean koncepció a mi hozzájárulásunk, hogy az otthonaink mellett a környezetünk is tisztább lehessen. Büszkék vagyunk rá, hogy legtöbb mikroszálas felmosó utántöltőnk akár több évig használható, fajtától függően 40 °C vagy 60 °C-on mosógépben tisztíthatók, így az egyszer használatos felmosókkal ellentétben újra és újra felhasználhatók – tudjuk meg Litkei Alexandrától.

Legnépszerűbb termékük padlóápolás kategóriájában a Turbo pedálos felmosó, mely praktikus megoldásaival mindenkinek megkönnyíti a takarítást. Eltávolítja a vírusokat és baktériumokat már vegyszer használata nélkül is, csak vízzel. A vásárlók körében egyre elterjedtebb a Vileda Steam és Steam XXL gőztisztító is, mely – szintén vegyszer nélkül – a gőz és a mikroszál erejével tisztít és pusztítja el a baktériumok 99,9%-át. Az XXL verzió nagy fejrészének köszönhetően nagyobb felületek tisztítására hivatott. 

A saját márkás termékek mellett a minőségi takarítóeszközök választéka is nő

//

Kapcsolódó cikkeink