Háromszor annyi tévéreklám
A sajt a harmadik legnagyobb forgalmú élelmiszer a Nielsen által mért kilencven kategória pedig 2016. február és 2017. január között 88 milliárd forintot meghaladó forgalmánál csak a feldolgozott hús és a sör ért el többet.
Ami a trendeket illeti, 7 százalékkal nőtt a sajt értékben mért eladása a vizsgált időszakban, míg mennyiség szempontjából plusz 5 százalékot regisztrált a
Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Továbbra is erősen koncentrált a sajt bolti eladása: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik a forgalom 80 százaléka, ez megegyezik az előző azonos időszakkal. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 50 százalékra nőtt, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltok részaránya egy százalékponttal csökkent.
A gyártói márkák pozíciója csökkent, értéket tekintve a forgalomból 63 százalék jutott rájuk 2016. február és 2017. január között, szemben az előző, azonos időszakban mért 64 százalékkal.
Erős tévéreklámozás támogatja a sajt kiskereskedelmi eladását. 2016-ban listaáron 5,5 milliárd forintot költöttek a cégek sajt reklámozására a képernyőn, közel háromszor annyit (280%), mint 2015-ben. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél jóval alacsonyabb, mivel a tévétársaságok különböző kedvezményeket adnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >