A Schwarzkopf-misszió
Jelentős évfordulóhoz érkezett idén a Schwarzkopf. A jól ismert név 120 éve Hans Schwarzkopf vegyész műhelyéből indult útnak, és mára hajápolási világmárkaként van jelen a piacon. Az évforduló kapcsán a brandről és a jubileumi évről Németh Ottóval, a Henkel Magyarország Kft. Beauty Care üzletág igazgatójával beszélgettünk.
– Mivel ünneplik ezt a kerek jubileumot?
– A 120. születésnap számunkra nem csupán egy újabb évforduló – kezdi Németh Ottó –, hanem fontos állomás, amely egy megújulást is hoz a márka életében. Változatos stílusok, meghökkentő egyéniségek és kreatív önkifejezés – ez jelképezi a Schwarzkopf új identitását. Nálunk a 120 év szenvedélyes elkötelezettséget jelent az egyéniség, a kreativitás, a divat és korszellem iránt, mindezt a hajunkért. A szépség és önkifejezés legújabb definíciójának támogatása, valamint annak, hogy kihozzuk saját magunkból a legjobbat – ez a Schwarzkopf új missziója.Ezt a missziót pedig a #CREATEYOURSTYLE kampányunk támogatja, melynek célja a stílust a hangulatok, pillanatok és események tükrévé változtatni, és elmozdítani a merev irányelveket.
– A mai trendek a tökéletességet hirdetik. Miből eredt a Schwarzkopf azon gondolata, hogy a megfelelési vággyal szembe megy, és önmagunk elfogadását állítja a középpontba?
– Az irányváltás egy nagyon egyszerű megfigyelés eredménye: az emberek nem akarnak többé szépségsztereotípiákat követni. Minden ember egyéni, autentikus módon fejezi ki személyiségét, a Schwarzkopf pedig a megfelelő megoldást nyújtja számukra, hogy kihozzák magukból a legtöbbet, és életük minden egyes pillanatában magabiztosan érezzék magukat. Ennek megfelelően az új identitásunk és missziónk szerint a szépség és a tökéletesség ideáljai a háttérbe szorulnak, és az önkifejezés lép előtérbe.
– Kiket kívánnak megszólítani a #CREATEYOURSTYLE kampánnyal?
– Mindenkit, aki szeretné önmagát megvalósítani, és megmutatni az igazi stílusát a világnak, függetlenül nemtől, kortól vagy szexuális orientáltságtól. A megújulást bemutató #CREATEYOURSTYLE kampányunk kommunikációjában is ezért üzenünk híres modellekkel, Schwarzkopf-influencerekkel, illetve különböző életkorú és szexuális irányultságú csoportok, közösségek képviselőivel. Ők mutatják meg azokat a szélsőséges stílusokat és embereket, akik erősítik márkánk üzenetét: akármilyen bátor, extrém is a stílusod, azt kell megmutatni a világnak, és abból kell kihozni a legtöbbet.
– Az influencerek ma már egyre gyakrabban kapnak szerepet marketingkampányokban. Milyen előnyöket jelent az ilyen típusú együttműködés a márka számára?
– Az influencer trend és a bloggerek, vloggerek térnyerése nem véletlenül a beauty piacon indult útnak pár évvel ezelőtt. A szépségápolási termékek esetében a fogyasztók szívesen olvasnak a termékekről, és böngésznek tapasztalatokat, vásárlásaik során pedig különösen fogékonyak a tanácsokra, véleményekre. A Schwarzkopf termékei nagyon hálásak ebből a szempontból is. Influencereink, akik globálisan a #SCHWARZKOPFcreaters csapatát alkotják, sokszínű és tartalmas anyagokat tudnak velük készíteni. Helyi szinten is szívesen működünk együtt influencerekkel, hiszen mindig hasznos személyes tapasztalatokat, véleményeket visszakapni a termékekről, továbbá a bloggerek saját tartalmait is nagyon jó viszontlátni. Ezek az együttműködések is erősítik a Schwarzkopf célját: szeretnénk, ha minél többen minél változatosabb stílusokat alkotnának meg a termékeinkkel, és az együttműködések során az influencerek pontosan ezt teszik.
– Mely termékkategóriákat és termékcsaládokat érinti a mostani megújulás?
– A Schwarzkopf a legnagyobb esernyőmárkánk, így minden alá tartozó márkát érint. Az idei évtől egységes megjelenés és azonos üzenet jellemzi az összes Schwarzkopf márkát, legyen az egy családi sampon, mint a Schauma, vagy egy trendi és fiatalos hajformázó márka, mint a Got2b. A #CREATEYOURSTYLE szlogen végigkíséri a márkákat minden kommunikációban az adott brandhez és célcsoporthoz igazított verzióban, így adva keretet a megjelenéseknek.
– Kapcsolódik új termékbevezetés a kampányhoz?
– Az évkezdés a Schwarzkopf életében a megújuláson túl számtalan új termékünk és márkánk megjelenése miatt is fontos időszak volt. Új hajápolási márkákat vezettünk be a prémium és középprémium kategóriákban; ezek a Beology és a Freshlight brandek, illetve új hajfestékmárkánk, a jubileumi célcsoportot célzó Pure Color is februárban került a boltok polcaira. Emellett a meglévő márkáinkat is erősítjük új termékcsaládokkal, mint a Taft 7days vagy a Got2b #OhMyNude termékek.
– Milyen módon és hol fogunk találkozni a Schwarzkopf új üzenetével? Lesznek-e meglepő, vagy eddig még nem használt eszközök a kampányban?
– A megújulást bemutató #CREATEYOURSTYLE kampány egy nagy évindító integrált marketingkampány online és offline, hagyományos és ambient eszközökkel. Legfontosabb célunk, hogy minél több emberhez eljusson a márka üzenete, és új missziónkat a lehető legszélesebb körben megismertessük. Ehhez olyan eszközöket választottunk, amelyek a legpontosabb célzással a legtöbb embert érik el a célcsoportból. Ezt főként online megoldásokkal, videós és banner hirdetésekkel, közösségi média megjelenésekkel és sok esetben eddig nem használt újításokkal próbáljuk elérni, emellett természetesen egyéb offline eszközöket (épületháló, citylight, különféle POS-megjelenések) is használunk.
– Milyen kiemelt események kapcsolódnak a jubileumhoz és a #CREATEYOURSTYLE kampányhoz?
– A kampány csúcseleme a február 2-án megrendezett Schwarzkopf launch eseményünk volt, ahol modellekkel és énekes-táncos produkciókkal élőben mutattuk be az új koncepciót trade partnereinknek, médiapartnereinknek, újságíróknak és beauty influencereknek. Az este során igyekeztünk az új, különleges és rendhagyó üzenetünket kissé meghökkentő és figyelemfelkeltő módon átadni, mindezt egy olyan bensőséges hangulat megteremtésével, amiben mindenki azonosulni tud a márkával, és azt érezheti, ez a kampány neki is szól – hiszen ez a Schwarzkopf fő missziója a 2018-as évben. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon erős eredményjavulást ért el 2024 első felében
2024 első félévében a Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >