Tetra Pak Hungária: öt százalék alatti csomagolóanyag-árbevétel növekedés várható
Öt százalék alatti csomagolóanyag-árbevétel növekedésre számít az idei gazdasági évben – ami 2012. április 1-jétől 2013. március 31-ig tart – a Tetra Pak Hungária Zrt. – mondta Eric Schmid, a cég regionális vezérigazgatója pénteken Budaörsön, a svéd csomagolóanyag-gyártó cégcsoport magyarországi gyárában.
A vezérigazgató – aki egyben a Tetra Pak magyar leányvállalatának is vezetője – a cég 60 éves fennállásának alkalmából rendezett háttérbeszélgetésen hozzátette, hogy a töltőgépek eladási mennyiségét nem lehet előrejelezni, így a várható összes magyarországi árbevétel nem prognosztizálható.
A tavalyi, 2012. március 31-én zárult gazdasági évben a Tetra Pak Hungária Zrt. árbevétele 7,3 milliárd forint, az előző évben 7,9 milliárd forint volt.
A csökkenést Eric Schmid azzal magyarázta, hogy 2010-ben nagyobb volt a magyar kereslet a Tetra Pak töltőgépei iránt, mint tavaly. Jelezte ugyanakkor, hogy a cég csomagolóanyagai iránt minden évben nő az igény világszerte, így Magyarországon is.
Elmondta, hogy a budaörsi Tetra Pak csomagolóanyag-gyár évente mintegy 2 milliárd csomagoló egységet – dobozt – állít elő. A gyár hatékonysága jó, a cégcsoport 42 csomagolóanyag-gyártó üzeme közül a magyar sok tekintetben a legjobb 10 között szerepel.
Jelezte azt is, hogy a Tetra Pak az elmúlt két évben mintegy 7 millió eurót (2,1 milliárd forintot) invesztált Magyarországon, ezzel megteremtette a budaörsi üzem kapacitásbővítésének feltételeit. Így az üzem néhány éven belül megduplázhatja mostani kapacitását.
Beszélt arról is, hogy a magyar gyár termékeinek 94 százaléka külföldre kerül, a Budaörsön készült csomagolóanyagot a világ 22 országába exportálják. A Tetra Pak Csomagolóanyag Gyártó Zrt. az elmúlt gazdasági évben mintegy 29 milliárd forint árbevételt ért el.
Az anyavállalat, a Tetra Pak árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd eurót. A társaság a múlt évben 167 milliárd darab csomagolást gyártott, és azt a világ 170 országában értékesítette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >