Tetra Pak: hódít az élelmiszerbiztonság
Nem csupán fogyasztói elvárás az élelmiszerbiztonság, mára komoly piacvesztést okozhat egy-egy hiba ezen a téren. A kulcskérdéssé vált terület a Távol-Keleten is hódít, a steril csomagolásairól híres Tetra Pak legfontosabb piaca ma már Kína évi 40 milliárd termékkel.
Az ellátási lánc hosszabbá válásával és az egyre szigorúbb előírásokkal mára az élelmiszerbiztonság területe az iparág egyik legfontosabb területévé vált, amelynek nem megfelelő szintű kezelése komoly piacvesztést okozhat – hangzott el azon a témában megrendezett sajtóeseményen, amelyet a Tetra Pak budaörsi telephelyén tartottak.
A cég képviselői előadásukban hangsúlyozták: az élelmiszerbiztonság kérdésköre mára nem csupán fogyasztói elvárás, a vevők révén mára piacvesztést okozhat, ha egy cég hibát vét ezen a területen. Az élelmiszeriparban mára a beszállítói partnerek és a kereskedők is elvárják az élelmiszerbiztonság magas szintű kezelését.
Az élelmiszerbiztonság egyik fontos eszköze lehet a csomagolóanyagok megfelelő megválasztása. „A cégalapító filozófiája szerint a csomagolásnak többet kell megtakarítania, mint amennyibe kerül” – mondta el előadásában Kampós Jenő a vállalat key account igazgatója. Hozzátette: a költséghatékonyság érdekében a Tetra Pak nem csak biztonságos, aszeptikus csomagolási technológiát kínál, hanem rendszerszintű szolgáltatást. Ennek érdekében a cég élelmiszerfeldolgozó gépeket, csomagológépeket, és magát a csomagolóanyagot is biztosítja, valamint ennek műszaki szervizelését is.
Az élelmiszerbiztonság kérdésének globális középpontba kerülését jól jelzi, hogy míg húsz évvel ezelőtt a Tetra Pak térképén nem szerepelt Kína, addig a távol-keleti ország mára a vállalat legnagyobb piacává vált. Az országban több mint 40 milliárd darab csomagolt élelmiszeregységet adnak el évente. Ezt egy másik feltörekvő ország követi: Brazília, ahol 12 milliárdos piacot bonyolít évente a cég. Csak ezután következik a legnagyobb piacok sorában az Egyesült Államok és Kanada.
A cég a legjelentősebb szerepet a tejtermékek piacán játssza. A csomagolt élelmiszerek 63 százaléka folyékony tejtermék, csaknem 18 százaléka pedig gyümölcslé. Ezen felül egyéb üdítőitalokat, alkoholos italokat és ételeket is csomagolnak a cég üzemei világszerte.
Mintegy 7 millió euró értékű hatékonyságnövelő fejlesztést hajtott végre májusban a Tetra Pak Hungária Zrt. Budaörsön. A vállalat saját forrásból végrehajtott beruházása révén mintegy felével, 2300 négyzetméterrel bővítette magyarországi gyártó egysége alapterületét. Az összeg a már elkészült épületbővítést, az új palettázó gépet és a vágási terület átépítését, 2 új doktoráló gépet foglal magába. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >