Teszt laboratórium a jövő éttermében
A mennyezetre függesztett kamerák rögzítik a vendégek minden étellel kapcsolatos reakcióját.
Az étterem a hollandiai Wageningen egyetemen tíz évre szóló, négymillió eurós kutatási programjának része, amelyet műszaki, konyhagépgyártó és élelmezési cégek közreműködésével végeznek, és azt vizsgálják miért választanak az emberek bizonyos ételeket és italokat és miért utasítanak el másokat. A kísérleti alanyokat padlóban elrejtett mérlegek mérik amikor a pénztárhoz közelednek, a székre szerelt szenzorok pedig a szívverésüket is figyelik. A kutatók és pszichológusok egy emelettel fentebb gondosan tanulmányoznak minden mozdulatot és arckifejezést. Még egy "orális" laboratórium is munkába lép, ahol az önként vállalkozóknak a rágását is elemzik. A cél, hogy felfedezzék mi befolyásolja az embereket: a színek, az ízek, az illatok, a bútorok, a személyzet" – ? A holland kísérlet legnagyobb nyertese az élelmiszeripar lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >