Teszt laboratórium a jövő éttermében
A mennyezetre függesztett kamerák rögzítik a vendégek minden étellel kapcsolatos reakcióját.
Az étterem a hollandiai Wageningen egyetemen tíz évre szóló, négymillió eurós kutatási programjának része, amelyet műszaki, konyhagépgyártó és élelmezési cégek közreműködésével végeznek, és azt vizsgálják miért választanak az emberek bizonyos ételeket és italokat és miért utasítanak el másokat. A kísérleti alanyokat padlóban elrejtett mérlegek mérik amikor a pénztárhoz közelednek, a székre szerelt szenzorok pedig a szívverésüket is figyelik. A kutatók és pszichológusok egy emelettel fentebb gondosan tanulmányoznak minden mozdulatot és arckifejezést. Még egy "orális" laboratórium is munkába lép, ahol az önként vállalkozóknak a rágását is elemzik. A cél, hogy felfedezzék mi befolyásolja az embereket: a színek, az ízek, az illatok, a bútorok, a személyzet" – ? A holland kísérlet legnagyobb nyertese az élelmiszeripar lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >