Testet ölt a vágy
A hűs és könnyű túrós édességek szakértője, a piacvezető Pöttyös, módszeresen feszegeti a Túró Rudi-szegmens határait, és évente új sikertermékkel rukkol elő. Az idei szenzáció a GURU, amely elsöprő lendülettel férkőzött a hűtőpultokba és a vásárlók szívébe.A figyelmes szemlélő észreveheti, hogy néhány éve jelentős szemléletváltás történt a Pöttyös márka életében, amelynek során az innováció stratégiai szerepe látványosan felerősödött. Ezt az elmúlt évek termékbevezetései – Túró Bonbon, Pont2, 10Pontos és a legújabb innováció, a GURU – is híven tanúsítják.
– A Pöttyös igazi magyar márka: mind a stratégiaalkotás, mind a termékfejlesztés teljes mértékben helyi szinten történik – hangsúlyozza Harangozó Barbara, a FrieslandCampina Hungária Zrt. Senior Brand Managere. – A Pöttyös Túró Rudi sajátos ízvilága, a márkához kapcsolódó történelem, életérzés és a magyar fogyasztók különleges érzelmi kötődése is ezt teszi indokolttá.
Egységben az erő
Az innovációs folyamatokra egy projektcsapat áll fel, amelynek kezdeményezése és a projekt vezetése a marketing feladata. A projektcsapatban minden érintett osztály képviselteti magát, gyártási szakemberek, termékfejlesztés, beszerzés, trade marketing, értékesítés és logisztika dolgozik együtt. Van arra is példa, hogy külsős szakértőket vonnak be. Rendszeresen kooperálnak termékfejlesztések kapcsán például a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézettel, amelynek szakemberei tejipari szaktudása világszerte elismert. Egy-egy újdonság apropójából rendszeresen hívnak el alapanyag-beszállítókat a mátészalkai gyárukba, akikkel együtt dolgoznak ki, tesztelnek és értékelnek különböző alapanyagokat. Az együttgondolkodás során pontosabban megértik az igényeket, és sokszor ilyenkor születik egy-egy olyan ötlet, megoldási javaslat, amely kifejezetten a rendelkezésre álló technológiákhoz, szükségletekhez igazodik. Ezenkívül új gyártási technológia kialakításánál (például legújabb termékük, a Pöttyös GURU gyártósora esetében) a saját gyári csapat és számos hazai és külföldi beszállító együttes munkája során születtek meg a testreszabott végső megoldások.
Kóstoltatás GURU módra
A 2010 áprilisában bevezetett Pöttyös GURU újdonságának lényege, hogy egy snackben ötvözi az elsősorban a csokoládék világából ismert olyan kényeztető összetevőket, mint a lágy karamella és a ropogós mogyoró, a túró frissességével és könnyedségével párosítva.
A termék csomagolása is innovatív, mind a metallizált, rétegek közt nyomtatott fólia, mind az úgynevezett „pillow-pack” (párna) hatás – ami egyszerre szolgálja a termék védelmét és esztétikus megjelenését – újdonság a portfólión belül. A termék kartonozásában, ezáltal a polcképben is újszerűen jelenik meg. A Pöttyös GURU bevezetését valódi 360 fokos kommunikációs kampánnyal támogatják.
– Trade marketing oldalról a Dairy Snack kategóriában a különböző kereskedelmi csatornákban más eszközök hatékonyak a vásárlók elérésére. Elsődleges célunk a termékkel való találkozás biztosítása és a kipróbálás generálása. Ez a ráta a Pöttyös márka erejéből fakadóan elég magas, de mindig igyekszünk újabb és még kreatívabb eszközökkel elnyerni a vásárlók tetszését – emeli ki Németh Ildikó Channel & Category Manager.
A különböző láncokban számtalan látványos és egyedi instore, valamint POS-elemet alkalmaznak, például egyes modern láncokban közvetlen a bejárati kapuk előtt, gigantikus GURU kapu alatt halad majd át a fogyasztó, az eladótéren belül pedig egyedi megállítótábla hív izgalmas találkozásra a hűtőpult elé. A termékkipróbálás felgyorsításához elengedhetetlen, bevált és jól alkalmazott eszköz a kóstoltatás, ezért szinte a termék megjelenését követően azonnal elkezdték a látványos hoszteszpromóciót. A „kényeztetés szakértői” guruló GURU hűtőkocsikkal járják körbe az eladóteret és csábítják a vásárlókat a rendkívül finom desszert megízlelésére és vásárlására.
A kiskereskedelmi csatornákon kívül számos Out of home megjelenést és promóciót terveznek, valamint automatáikat is felkészítették az új Pöttyös termék fogadására. Ezen kívül még számos aktivitás, az óriásplakáttól kezdve a színes tailor made promóciókig, változatos módon biztosítja a marketingstratégiai és értékesítési célok elérését. Egy ilyen innováció igen értékes, hiszen nemcsak a márka innovatív imázsát építi, hanem az egész Dairy Snack kategóriát jelentősen növelni tudta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >