Nielsen: testápolós ajándékcsomagokból 2,4 millió fogyott tavaly karácsony előtt
Testápolókat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagokból közel 4 milliárd forintért mintegy 2,4 millió darabot adott el a kiskereskedelem tavaly november-decemberben. “Kiemelkedően legnépszerűbb évek óta a tusfürdő és a dezodor” – mondta el Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
A tavalyelőtti ugrásszerű, értéket tekintve 19 százalékos növekedés után lényegében stabil maradt az ünnepi ajándékozási szezon piaca múlt évben; érték szempontjából 1, mennyiséget illetően 3 százalékkal csökkent a bolti forgalom, 2013 utolsó két hónapjához viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói ismereteket és információkat szolgáltató vállalat.
„Egy ajándékcsomag átlagosan 1 770 forintba került tavaly november-decemberben, ami 3 százalékkal több az előző évi hasonló periódusnál” – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója – „Ahogy a korábbi években, legtöbb ember tavaly is az 1000-1499 forintos árszegmensben választott ajándékcsomagot; forgalmuk legutóbb 1,5 milliárd forint fölé emelkedett. Így összességében az 1 500 forintnál kevesebbe kerülő csomagok elvitték az értékben mért eladások közel felét, 48 százalékát”.
Ezzel egy időben 7 százalékkal bővült a 2 000-2 499 forintos, 3 százalékkal pedig a 3 000 forintnál drágább ajándékcsomagok ára; mindkét szegmensnél 600 millió forint fölé.
Átlagot tekintve nők kapják a drágább ajándékokat. Amíg az 1 500 forintos és drágábbak piaci részesedése nőknek szánt csomagokból 53 százalékot ért el, addig férfiaknak való termékekből 51 százalékot, értéket tekintve. Említést érdemel, hogy amíg a női mutató 4 százalékponttal csökkent tavalyelőtthöz képest, addig a férfiaké változatlan maradt.
„Kiemelkedően legnépszerűbb évek óta a tusfürdő és a dezodor. Előbbit a megajándékozottak négy csomag közül háromban találhattak karácsonykor. Dezodort tíz csomagból hét tartalmazott” – mutat rá Barta Mónika. – „Minden negyedik csomagban vásároltak a rangsorban következő kéz- és testápoló krémből, amelynek ünnepi forgalma értéket tekintve 6 százalékkal emelkedett, az előző november-decemberhez képest. További sorrend: toalett szappan, sampon, borotválkozás utáni szer majd fogkrém. Figyelemre méltó, hogy az ajándékcsomagban eladott borotválkozás utáni szerek értéke 19 százalékkal emelkedett, egyik karácsonyi időszakról a másikra”.
Testápoló szereket tartalmazó ajándékcsomagok forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása a legutóbbi két karácsonyi szezon összehasonlításában. Százalékban.
Árszegmens | 2013 | 2014 |
0-999 |
8 |
8 |
1000-1499 |
38 |
40 |
1500-1999 |
14 |
12 |
2000-2499 |
15 |
16 |
2500-2999 |
10 |
8 |
3000+ |
15 |
16 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >Ajándékcsomagok: a karácsony sztárjai
Ahogy közeledik a karácsony, az FMCG szektorban működő vállalatok számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >