Testápoló krém, pelenka és dezodor a sláger a terjeszkedő drogériákban

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 09. 00:03

Hazánkban a drogériák forgalma 4 százalékkal emelkedett 2008. szeptember – 2009. augusztusa között az előző hasonló időszakhoz képest, így piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

A piackutató vállalat 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladását mérte, megállapítva, hogy a vegyi termékek eladása meglehetősen koncentrált. A magyarországi bolti forgalomból 39 százalékkal részesedtek a hipermarketek, 26-tal pedig a drogériák. A drogéria piaci részaránya egyik évről a másikra 1 százalékponttal nőtt.
A bolttípus népszerűsége hazánkban összefügg a láncok terjeszkedésével. A drogerie markt csak idén 17 új üzletet nyitott, hálózata immár 250 egységből áll. A Rossmann 5 üzlettel bővített, összesen 186-ra. A Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.
A drogériák bevásárló kosaraiba Magyarországon az átlagosnál jóval több kerül például olyan keresett termékekből, mint testápoló krém, pelenka, dezodor és fogkefe. Kimagasló arány, az összes hazai vásárlás felénél több jut a drogériákra például szőrtelenítőből, arc- és szemránckrémből, valamint hajfestékből.
– A drogéria láncok forgalma akkor jelentős, ha a vásárlók mind nagyobb része könnyen eléri őket. Sok fogyasztó kihasználja, hogy lakóhelye közelében, kényelmesen szerezheti be a számára szükséges testápoló szereket – állapítja meg Jonathan Banks, a Nielsen európai igazgatója.
 A magyar fogyasztók 20 százaléka mondta egy felmérés során, hogy leggyakrabban drogériában szerzi be a testápoló szereket és kozmetikumot. Ennél nagyobb arányban csak a németek, hollandok, osztrákok, csehek és britek nyilatkoztak hasonlóan.





Kapcsolódó cikkeink