Testápolás az idősek nyelvén
Miután idősödik az európai társadalom, a gyártók egyre komolyabb energiát fektetnek az 50 felettiek megszólításába. Jó példa erre a Dove márka. Sikerében döntő szerep jut annak, hogy törekszik minél pontosabban megérteni az idősek igényeiket, és az ő nyelvükön beszélni.– Meglátásunk szerint majdnem minden kategóriában van relevanciája külön foglalkozni az idősekkel, hiszen mind a fizikai igényeikben, mind anyagilag, mind látásmódban különböznek a 18–49-es korosztálytól – mondja Carra Anita, az Unilever Magyarország Kft. trade marketing vezetője (kozmetikai és vegyi üzletág). – Egy idősebb szervezetnek különleges bánásmódra, másfajta kényeztetésre van szüksége, hiszen biológiailag más stádiumban van, mint egy fiatal szervezet. Vannak betegségek, problémák, amik kifejezetten csak időskorban jelentkeznek, és amik kihatnak a közérzetre, ugyanakkor teljes értékű életet lehet velük élni. A mi dolgunk, hogy megkönnyítsük, megszépítsük és boldoggá tegyük az idősebbek mindennapjait.
A Dove hisz abban, hogy a szépség mérettől, formától, kortól és nemzetiségtől független. Ami azt jelenti, hogy az innovációk a legtöbb országban végigsöpörnek. Nyugat-Európa 2007 elején vezette be a Pro age termékeket, igen nagy sikerrel. Az időseknek szóló marketingkommunikációnak vannak specialitásai a megszokottnak tekinthető, főként fiatal, jó vásárlóerejű célcsoportra optimalizált kelléktárhoz képest.
– Kutatásaink, tapasztalataink azt bizonyítják, hogy ez a célcsoport nehezebben aktiválható, ugyanakkor sokkal többet olvas, mint a fiatalok – emel ki néhány lényeges különbséget Carra Anita. – Mi az újsághirdetésekre és az eladáshelyi ösztönző eszközökre fektettük a hangsúlyt, ahol több hely és idő van, hogy elmagyarázzuk, mit tud, miben más a mi termékünk. A televíziót természetesen nem lehetett kihagyni, ugyanakkor például internetet nagyon kis mértékben használunk. A reklámokban itt is, mint a Dove márka többi megnyilvánulásánál, arra törekedtünk, hogy az arcok hitelesek, közeliek legyenek.
Az Unilever idén három új termékkel bővíti a Pro age termékcsaládot – habfürdővel, szappannal és testápoló vajjal.
– Főleg a testápoló vajjal szeretnénk megismertetni a fogyasztókat, hiszen Magyarországon ez a terméktípus még újnak számit – jegyzi meg Carra Anita.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >