Tescomobile: virtuális szolgáltatóként jelenhet meg az üzletlánc
Egyelőre még nem erősítette meg a Tesco, de egyre több helyről lehet hallani a Tescomobile hazai bevezetéséről. Az üzletlánc nem önálló hálózattal, hanem virtuális szolgáltatóként jelenne meg a hazai piacon a Vodafone eszközeit bérelve. De milyen lehet egy Tesco mobil, olcsóbb lehet a telefonálás?
Már létezik virtuális mobilszolgáltató Magyarországon, bár a Postafon nem nevezhető igazán nagy sikernek; sem ügyfélszámban, sem ismertségben nem tudja megközelíteni a legnagyobb mobilszolgáltatókat. Az igazság része az is, hogy nem ez volt a cél, de az mindenképp elmondható, hogy a várt siker elmaradt.
A virtuális mobilszolgáltató (mobile virtual network operator, azaz MVNO); ez a távközlésben azt jelenti, hogy a vállalat saját hálózattal nem rendelkezik, másik telefontársaság hálózatán nyújt szolgáltatást.
Amíg a Postafone esetében nem beszélhetünk valódi virtuális szolgáltatóról, addig a Tesco valószínűleg a minél nagyobb önállóságra törekszik majd, amennyiben valóban bevezeti a szolgáltatást. A Magyar Posta és a Vodafone megállapodása inkább egy rosszul csomagolt marketing megoldás. Az idősebb generáció igényeire koncentráló termék viszont nem lett sikeres, hiszen ez a korosztály megtalálja az igényeinek megfelelő szolgáltatásokat a valódi mobilszolgáltatók kínálatában is.
A Tesco esetleges piacra lépése mögött viszont más elképzelések állhatnak. A célcsoport sem csak az idősebb generációból állhat. Talán egy másfajta koncepcióval nyereséges is lehet, annak ellenére, hogy a piac egyre szűkösebb. Évek óta megfigyelhető egy csökkenő trend a mobil előfizetések számában, amit a demográfiai változások messze nem magyaráznak. A piac tehát telített, mégis mire számít a Tesco?
A Tescomobile számára szükséges technikai hátteret is a Vodafone szolgáltathatja – véli a HWSW internetes lap. Állításuk szerint a Vodafone célja akár a valódi, saját hálózattal rendelkező negyedik szolgáltató megjelenésének a megakadályozósa is lehet. Az időzítés mindenképp érdekes, bár már 2005-ben is felmerült a Tescomobile hazai bevezetésének az ötlete. A Postával szemben a Tesco nagy előnye, hogy nagyobb tömeget ölel fel. Gondoljunk csak a tavaly bevezetett Klubkártyára, ami ma már szinte minden vásárló pénztárcájában megtalálható, a bevezetése után egy héttel már több százezren igényelték. A Klubkártyának köszönhetően viszonylag jó képet is kapott a Tesco az ügyfelei vásárlási szokásairól és a piaci lehetőségekről.
Ilyen információk birtokában, valószínűleg sikeres is lesz az új szolgáltatás, hiszen másképp piacra sem lépnének vele. A Postával ellentétben, ahol például a mobilnet alig kap szerepet, a Tesco célközönsége sokkal tágabb körből kerülhet ki. Az elérhető telefonok és szolgáltatások is nagyobb réteg igényeit kell, hogy lefedjék. Szükség lesz az idősebbeknek szánt egyszerűbb készülékektől kezdve az okostelefonig minden típusra, de egy versenyképes internetezési lehetőséget is kínálnia kell a majdani ügyfeleknek az átlátható és egyszerű tarifacsomagok mellett.
A Tesco, mint márka, ma már kevésbé ciki, mint néhány éve. Ezt jól szemléltette a nyári pontgyűjtő láz, aminek a végén boldog-boldogtalan Fila(tesco) táskával járja a várost. A Tescomobile sem lesz valószínűleg ciki, sem az iskolákban sem az utcákon, még kevésbé a Tesco vásárlói rétegben, akik szorosan kapcsolódnak egymáshoz.
Épp ez lehet a jövő sikerének a titka is, az egymáshoz közelálló óriási ügyfélkör. Már több szolgáltató próbált kapcsolódni egy-egy ilyen körhöz, különböző kedvezményeket kapcsolni a csoporton belüli szolgáltatásokhoz. A T-mobile” iwiw” előfizetői beszélhetnek egymással olcsóbban, de a Telenornak is volt hasonló próbálkozása a Djuice „Campus” csomagon keresztül. Egyik mögött sem állt akkora ügyfélbázis, mint a Tesco mögött.
A telekommunikációs ipart nagyban meghatározza az úgynevezett hálózati hatás, amit jelen esetben meg is lovagolhat az üzletlánc. A hálózati hatás akkor alakul ki, amikor egy rendszeren könnyebb vagy olcsóbb kapcsolódni a másikhoz, mint egy külső hálózatból. Ha egy hálózaton belüli kommunikáció viszonylag olcsó, ahhoz csak akkor éri meg csatlakozni, ha annak megfelelő számú tagja is van. Így ki is tudjuk használni a kedvezményt. Ez akár egy öngerjesztő folyamatot is elindíthat, minél többen vannak egy ilyen, jelen esetben mobil csomagban, annál többen akarnak csatlakozni hozzá. Így tehát, ha a Tesco viszonylag alacsony percdíjakat biztosítana az előfizetőinek, a hálózaton belüli kommunikációra és hasonló robbanást sikerülne elérnie, mint a Klubkártyákkal, akkor hamar, akár jelentős részesedésre is szert tehetne a hazai mobilpiacon – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >