Tesco-WWF együttműködés az egészséges élelmiszer-fogyasztásért és az ökológiai lábnyom csökkentéséért
Idén július 29-re esik a túlfogyasztás világnapja, amely vészcsengőként figyelmeztet fogyasztásközpontú életmódunkra. A WWF és a Tesco ezért a mai napon egyedülálló együttműködést indított el azzal a céllal, hogy hosszú távon támogassa a megfizethető és fenntartható élelmiszer-fogyasztást Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában.
A Tesco és a WWF együttműködése Közép-Európában három fő területre fókuszál:
- Felhívja a Tesco munkatársainak figyelmét arra, hogy mit tehetnek a vállalati működés környezetre és természetre gyakorolt hatásainak csökkentéséért.
- Napi szintű, fenntartható élelmiszer-fogyasztásra ösztönzi a fogyasztókat.
- A Tesco szállítóival és partnereivel rámutat a fenntartható termelés jó gyakorlataira, és megfizethető alternatívát kínál a vásárlók számára.
Idén július 29-re esik a túlfogyasztás világnapja, vagyis az emberiség nem egészen hét hónap alatt elhasználta a Föld egy évre elegendő természeti erőforrásait. Ez azt jelenti, hogy jelenlegi életmódunk fenntartásához 1,7 Földre[1] lenne szükségünk, miközben csak egyetlen bolygó áll rendelkezésünkre. Ha tehát biztosítani szeretnénk a jövőnket, akkor változtatnunk kell az életvitelünkön.
Ökológiai lábnyomunk méretét alapvetően meghatározza, hogy hogyan termeljük meg, forgalmazzuk és fogyasztjuk el az élelmiszert. Mára az élelmiszer-előállítás a termőföldtől az asztalig tartó hatása[2] felel a legnagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátásáért, miközben a megtermelt élelmiszer 40%-a a kukában végzi. Nemzetközi szinten az üvegházhatású gázok 10 százaléka köthető az élelmiszer-hulladékhoz, az élelmiszer-termelés pedig a biológiai sokféleség csökkenésének egyik fő okozója[3]. Kelet-Közép-Európában a természetes élőhelyek mintegy 61,5 százaléka áll a mezőgazdaság hatása alatt[4].
A Tesco és a WWF ezért mostantól együttműködik, hogy közösen hívják fel a figyelmet a fenntartható élelmiszer-fogyasztási szokásokra, és támogassák azt, hogy minél többen éljenek egészségesen és csökkentsék az élelmiszerek környezeti hatásait.
“Élelmiszer-ellátásunk a természeten alapszik, de a természet bajban van. Ma a túlfogyasztás világnapja felhívja a figyelmet arra, hogy szó szerint a jövőnket fogyasztjuk el – és a probléma nagy részét az az élelmiszer okozza, amit megtermelünk és megeszünk. Ezért üdvözlöm a WWF együttműködését a Tescóval, Magyarország, Szlovákia és Csehország egyik vezető kiskereskedelmi áruházláncával, azzal a közös céllal, hogy elősegítsük a fenntartható és megfizethető mindennapi élelmiszerfogyasztásra való átállást ezekben az országokban”– mondta Andreas Beckmann, a WWF Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatója.
„Hazánk sajnos még a globális átlagnál is rosszabbul teljesít: a magyarországi túlfogyasztás napja idén június 8-ára esett. Vagyis, ha mindenki úgy élne, mint a magyarok, a Föld éves tartalékai már ekkor kimerültek volna. Éppen ezért indítottunk WWF Léptemnéven egy olyan mobilalkalmazást, melynek segítségével felmérhetjük saját ökolábnyomunkat, és tudatosan csökkenthetünk rajta – ahol csak lehet. Az applikációban – amelynek segítségével a Tesco magyarországi munkatársai is elindulnak a változás felé egy játék keretében –, egyebek mellett fontos szerepet kap a fenntarthatóbb élelmiszer-fogyasztás is, ezzel támogatva az első lépéseket ahhoz, hogy tudatosabb vásárlókká és fogyasztókká váljunk”
– mondta Sipos Katalin, a WWF Magyarország igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >Dopamin dekor, kézműves darabok és funkcionalitás: megérkeztek az IKEA új kollekciói
Bemutatta új termékeit az IKEA, melyek az újrakezdést, optimizmust és…
Tovább olvasom >